Jump to content

Nu ongeveer twee jaar nadat ik mijn ST1100 had verkocht heb ik toch weer een motor aangeschaft.

Ik weet het is geen Honda, maar zo'n 100 kilo lichter en rijdt zeker zo fijn.

Vaak maakte ik zelf grappen van : Bier Mit Wurst of een Moto Guzzi met hangtieten.

Deze grappen kan ik best waarderen en ik ben erg blij met deze motor.

Laat het mooie weer maar komen ..........

IMG_1263.JPG.4be92ecd5cb8b0c273d13261198988e0.JPG

Edited by Timbo

Featured Replies

Veel rijplezier en geniet ervan Jan .

ik heb 2 maand geleden ook zo'n Bier Mit Wurst dinges aangeschaft, hij heeft wel een groot voordeel in laadruimte,

is wel heel wendbaar in de bochten vergeleken met de Pan, maar ik vind hem wat lui en denk daarom dat we geen vrienden gaan blijven.

IMG_5098.JPG.f0c83d66fb7c4b744c7e06aa16f569dd.JPG

IMG_5095.JPG.0bbff7f2f8ad422fbc50a8a83114b40d.JPG

BMW's (Beter Meteen Weggooien) zijn gewoon goede motoren! Veel plezier ermee. Fijn dat je weer motorrijdt!

Edited by DuinPan

Maakt niet uit waar je op zit, zolang het die smile in die plastic bol als resultaat heeft... en dat het HET gevoel genereerd, doel bereikt.

m.i.

Tja bmw's ,zijn inderdaad goed... Maar ik heb na zo'n 12 jaar op de K1100 lt's in de rondte geroffeld te hebben, toch een trosje versnellingsbakken en diverse sensoren, injectoren, bobines handje brandstofpompen, hallsensoren en de nodige andere pieterputerige storingsoorzaken contactslotje her en der wel het vertrouwen in die (k serie dan) Beierse machines achter mij gelaten.

+ de rijeigenschap van de K1100 versus de st 1100, ik heb vanavond weer meerdere malen mijn stepjes aan de straat uitgesmeerd, lukte met de Beemer ook wel maar dat was hard werken,(niet dat dat mijn doel is maar je herkent het vast wel , dat je af en to wordt verrast door het gevoel van stepje aan de straat.)

En ook daarmee met vering/demping lagers vorkbussen enzovoorts het spulletje zonder wobbeling door lastige bochten proberen te trekken duwwen, kop naast de tank, maakte niet uit bleef ( achteraf gezien) moeilijk... totdat ik op een st1100

plaats nam... mijn ware partner gevonden, op 2 wielen dan hè, die met die 2 andere ronde dingen zit naast mij op de bank, ook erg fijn..

Edited by Panhead

Het is grappig om te lezen hoe veel voorgaande sprekers troostende woorden toevoegen aan Slowhand, alsof je tegen een topruiter zegt 'ach, dit beest heeft ook vier benen hoor', als je hem voorbij ziet komen op een oude pony! :Lol:

Alle gekheid Jan, veel plezier van je BMW, inderdaad het is ook motor!

Welkom terug Jan, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Zo'n BMW R serie zou ook maar zo mijn volgende motor kunnen worden, want met het klimmen der jaren gaat het gewicht van zo'n ST1300 toch wel een dingetje worden.