Jump to content

ABS sensor gezocht st1100

Mijn ABS- sensor voor de ST1100 aan het achterwiel geeft geen pulsen en ik krijg foutcode 6 (deze sensor werkt niet).

Wie heeft er eentje liggen die ik kan overnemen?

Ik kom hem op korte termijn ophalen.

Featured Replies

Anders even bij Boonstra kijken, zag er daar eentje voorbij komen. Niet goedkoop maar wel met garantie.
  • Author

De sensor zit muurvast. Ik heb allerlei manieren geprobeerd om hem eruit te krijgen, van warmte tot oxidatie- oplossend zuur aan toe. Ik zal hem uit moeten boren......

Ik heb een aanbod van Skippy 10; dat is een voorwielsensor. Straks even navragen of deze nog bij Boonstra ligt. Thanks!

• Author

Beste mensen, op advies van Tiesemans heb ik de sensor bij Boonstra besteld. Ik had al een beugel gemaakt om de sensor op een alternatieve manier te kunnen bevestigen boven de naaf van het achterwiel. Zodra de sensor binnen is ga ik hem testen. Als het ABS- systeem dan werkt ga ik de oude sensor op destructieve wijze verwijderen. Ik kom hier zeker nog op terug!

Met vriendelijke groet -Gerard-

• Author

Het is voor elkaar! Na binnenkomst van de sensor heb ik deze aan een zelfgemaakt hulpstuk vastgemaakt en een testritje gemaakt. Het ABS- probleem was meteen weg.

Nadat ik het achterwiel had verwijderd heb ik aan de bovenzijde van de sensor de bedrading weggezaagd en vervolgens voorzichtig met een 4mm boortje van bovenaf de sensor doorgeboord. Dit ging verrassend goed. Voorts steeds grotere boortjes genomen en uiteindelijk met 13 mm geëindigd. Er kwam veel wit poeder vrij tijdens het uitboren, kennelijk veel aluminiumoxide. Omdat de resterende mantel nog steeds geen krimp gaf heb ik met een decoupeerzaag van binnenuit 3 inkepingen gemaakt, waarna de restanten losgetikt konden worden. Zonder verdere schade te veroorzaken.

De resterende oxidelaag heb ik met schuurpapier weggehaald. Al met al een klus van anderhalf uur, waarbij ik natuurlijk ook het achterwiel had verwijderd.

Mogelijk kunnen meer forumleden hun voordeel hiermee doen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.