Jump to content

Featured Replies

Dus als ik het goed begrijp dat je aan de knop en dan hoor je een geluid dat niet bepaald gezond klinkt?!

Dat zou kunnen betekenen dat het een en ander toe is aan een schoonmaak beurt?

1a6r-cebfefe31a00322117b30888021bac7d.jpg.3fa3d721bf5053f45f71b0f2dc1bce13.jpg

• Author

Raaipan,

Hij doet het idd nog steeds maar het geluid hoor je ook wanneer je het contact aan zet (niet altijd) en nee het is niet de brandstof pomp want die wordt pas geactiveerd wanneer ik mijn alarm deactiveer.

Het idee van Tiesemans, daar ga ik eens mee aan de slag, dank voor de tip

groet,

leo

Ik heb ook al eens meegemaakt dat de electrische verstelling van die koplamp wat lawaai maakt bij het omdraaien van de sleutel.

Wat die lamp dan moet verstellen weet ik niet want ik kom er nooit aan.

• Author

@Tiesemans, ik zag idd alleen de kabelbediening en geen elektrische aandrijving

@Mister Vogezen dat is juist het vreemde, wist eerst ook niet waar dat vandaan kwam maar bij het draaien aan de koplamp hoogte verstelling kwam hetzelfde minder fijne geluid ook...

@SEC dat probeer ik uit te vinden, heb wel gezien dat je er niet echt makkelijk bij komt

Edited by Nosegear

ja dat klopt dan moet je het kuipwerk demonteren.

ff voor gaan zitten maar niet vervelend om te doen .

succes met het vinden.

gr sec

• 6 months later...
Nog een zetje. Mijn koplamp doet dit ook als ik de hoogte instel. Wat mij ook opvalt is dat hoogte van de lamp niet oke is? In m'n auto kan ik de lamp alleen lager zetten (voor als ik zwaar beladen ben), maar bij de Honda heb ik die ruimte niet, hij staat al op z'n laagste stand. Kan ik de 'standaard' hoogte aanpassen?

Vanaf april is het dacht ik geen schop omhoog. We zijn verder.

Je zou de koplamp naar beneden moeten kunnen bijstellen maar dat kan misschien niet altijd direct vanaf het instrumentenpaneel, als je een niet standaard lamp hebt geplaatst. De stang tussen de motor en de lampvoet kan los zijn gaan zitten. Ook kan het zijn dat jij tegen het punt van het maximaal haalbare aan, de hogere weerstand van het motortje hoort. Dan is vreemd geluid mogelijk niet aan de orde. Het is maar een eenvoudige overbrenging, zoals ook in een tafel ventilator.

De ST1300 heeft een handmatige hoogteverstelling dus je kan de lamp daarmee in een stand zetten dat deze zeker te laag staat. Het is wel heel ver draaien aan het fijne schroefdraad en je wilt natuurlijk eerst weten welke kant op maar je kan ook meteen goed op de richting van de bundel letten. Wat je nodig hebt dat is een passende inbus sleutel of bitje. Je vindt de bout onder de koplamp, tussen de voorvork naar boven gaande en je kan er het makkelijkst bij vanaf de linker kant en met hulp van een spiegeltje. De twee witte knoppen aan weerszijden van de behuizing zijn van de horizontale bijstelling. Laat het ons maar weten.

• 1 year later...

Hallo iedereen die dit leest,

Je kan de koplamp afstellen vanaf het instrumentenpaneel.

Op de st1300 kan je hem ook afstellen met dat witte schroefje ( moertje ) tussen de koplampen, maar mijn vraag is welke

kan moet ik opdraaien om hem bv omhoog te laten gaan.

Mvg

Henk

.