Jump to content
Dacht even een nieuwe toeter te monteren. Is direct omwisselbaar. Plug en play. Echter wilt hij niet toeteren als ik de toeterknop induw. Verbind ik hem echter direct via 2 draadjes op mn accu werkt hij wel..enig idee wat de oorzaak is?20210405_222344.jpg.b84f816cb5f0e59ac5e0c18b35d690b4.jpg20210405_222325.thumb.jpg.6768b3cc6b7e34cecbf27668a4ee10d8.jpg

Featured Replies

De Denali soundbomb heeft een plus en een min, “andersom toetert ‘ie niet..

Even checken of je draden goed zitten.

Als die draden goed zitten heb je mogelijk ergens draadbreuk of los contact..

Dat is raar, op mijn Pan toeterde de Denali als een malle!!

Oude toetert er af, stekkertjes omsteken en... TOEEEEEEEETTTTTT....

Oorverdovend en niet binnen 1,5m van een vuurblikje toeteren, anders zit er een deuk in!!

• Administrators
't Ding moet vermoedelijk met een relais geschakeld worden en krijgt op deze manier niet voldoende prik. Dus de claxonschakelaar moet het relais aansturen en het relais schakelt een directe (maar uiteraard wel gezekerde) verbinding tussen claxon en accu. Zonder relais zal hij niet best toeteren en mogelijk brandt je de claxonschakelaar of bedrading uit. Zo'n luchthoorn trekt véél meer stroom dan de originele claxon!

Nosegear, daar heb je het over de Denali soundbomb!

De denali soundbomb mini (als op het plaatje) heeft GEEN relais nodig!!

Dat is er op gemaakt om de stekkertjes om te steken (let op: + en -)

En volop te toeteren...

@COLUMBO1963, haha, tja, ik zou eerlijk niet weten, ben bang voor de effecten.

Naar boven richten lijkt in dat opzicht veiliger, dan heb je meer dan genoeg downforce, met als nadeel dat ie dan vol kan regenen, dat dan weer wel, maar “ieder voordeel hep ze nadeel” zei onze voetbalgoeroe....

Edited by Jan Koekepan

De Denali soundbomb heeft een plus en een min, “andersom toetert ‘ie niet..

Even checken of je draden goed zitten.

Als die draden goed zitten heb je mogelijk ergens draadbreuk of los contact..

Heb je wel goed gelezen ?

20210410_1856401.thumb.jpg.95f035b56dfc3ac5b03501ec13b21d64.jpg

Heb ik dan soms een “special edition”? Of maakte de “verkeerde aansluiting” niet goed genoeg contact?

Hoe dan ook, ik kan en wil niets inbrengen tegen jouw post, maar ik liep er wel tegenaan... Thanks....

Kan je tijdens het toeteren eens de spanning meten over die soundbomb mini? Er zou iets minder dan de accuspanning over moeten staan, zo'n 11 Volt. Als die spanning nu veel lager is, denk ik dat aansluiten via een relais de enige oplossing is.
Ik heb de mijne dinsdag aangesloten en hij werkt wel ( zonder Relais) maar het geluid is niet echt hard. Dus ga ik het inderdaad met een relais proberen.
Van iemand anders hoorde ik dat ook de standaard toeter een stuk beter (harder) klinkt als er een relais tussen zit. Kennelijk leveren de schakelaar op het stuur en de bekabeling nog best wel wat weerstand op.