Jump to content

Nieuwe bandjes, rijdt weer als een zonnetje :-)

Vandaag 2 nieuwe banden onder mijn ST1300 laten zetten, de vorige banden waren lekker versleten.

Gekozen voor Michelin Road 5 GT, de terugrit was een feestje :-).

Prijsverschil tussen verschillende "wisselaars" vind ik overigens wel hoog.

Ik kwam na flink wat onderzoek uit bij : Motorbanden Quickservice Bleiswijk

1617629950985.png.7e9f763bd4b48d5b8bf7f3f44e14289e.png1617629987487.png.1232e40f5ec019b19e175c58909d5e01.png1617630019547.png.eae359de55322e8808b638bc3c1a0c8c.png

Featured Replies

Nee Elmo,

jou veronderstelling is geheel onjuist...

Dennis heeft Michelin gekozen na zich vooraf goed geïnformeerd te hebben bij gebruikers en naar hun ervaringen om tenslotte tot een keuze te komen,

en zo te horen heeft Dennis daar geen spijt van.

Ik denk dat @Dennis er nog niet boven op is

Dat zijn 1100 ingeruild is tegen dat andere model van Honda

en daarom ook het juiste merk banden niet meer scherp ziet ?

een fijne avond

:biker:

echt waar, ik zou zweren dat ik ze gemonteerd heb( road 5)... of toch niet

we worden oud en vergeet achtig......

ach wat maakt het ook uit.....

de beste band moet nog uitgevonden worden

als het dam 501 is ( geen cijfer meer ?) dus een 3 cijfer code hebben we het over een productie datum van week 50 1991

mvg waffie

Bandenkeuze blijft altijd een moeilijk iets, het is en blijft een persoonlijke keuze. Voor mij nooit geen Pilot roads meer voelde mij niet meer op mijn gemak op de motor nadat mijn originele Bridgestone B20 versleten waren , dus na een goede 300 km heb ik ze er terug af laten gooien en weer Bridgestone gemonteerd. En nu dat de Pan al 14 jaar word staan er nog steeds Bridgestone op de GT31 geleverd en geplaatst door Waffie.

Edited by Twointje Pan

nooit geen is altijd (<:

rij al sinds 1999 pan 1100 en 1300 en nu 350000 km verder heb ik bijna alle verkrijgbare merken voor de pan gehad, en metzeler, conti, pirelli, dunlop, waren zeker niet slecht van bridgestone vind ik de zijkanten het zwakke punt begon na verloop van tijd op te rullen, allen de road 5 is als eerste voor mij de beste tot nu toe.

maar zoals vaker geopperd blijft het een persoonlijke keus en gevoel.

• 4 weeks later...
Ik heb een setje michelin eronder gehad, ik was er niet kapot van. De grip was heel goed.. bij nat weer en en de reparatie stroken. Maar als de bandenspannig maar 0.2 bar zakt is het een draak van een band.. Daarna overgestapt op de Bridgestone T31 en sinds afgelopen vrijdag de Bridgestone T32 laten monteren. Wat een superband! Ik wil dus niet zeggen dat michelin slecht is helemaal niet...maar let op je bandenspanning!
  • 3 weeks later...

Mooi(e) bandentopic(s) met interessante vermeldingen/ervaringen, ik volg ze met grote interesse, lijkt moeilijk om uiteindelijk een goede band te kiezen maar ik lees eigenlijk dat de verschillen vaak slechts gering zijn, zolang ik dan maar niet voor een low budget Koreaans merk kiest moet het haast wel goedkomen voor een GT... Heb er nu Bridgestone T30 onder, een prima band voor het "dagelijks asfalt", rotondes en dijken, m'n laarzen slijten in ieder geval harder dan de banden... Maar hoeveel soorten wegdek en temperaturen (zeker op buitenlandse reizen) kom je tegen en wat is dan voor een bepakte ST met 2 personen een goede of wellicht "de beste" band ?

Overigens meet ik de bandenspanning altijd met dezelfde meter zodat ik zeker weet dat deze waarde in ieder geval altijd hetzelfde is...

Ik ga morgen op mijn reserve velgen de Bridgestone T31 door Waffi laten leggen,

en eind juli mag Waffi een setje pilot 4 ter vervanging op mijn Pan leggen.

En dan ga ik zien met welke banden ik op reis ga, om in de bergen pasjes te gaan rijden.:vroem: