Jump to content
Vandaag toch maar eens verder gegaan met groot onderhoud , was wel benieuwd hoe de Achterbrug er aan toe was. Beetje opgevlakte roest maar na licht opschuren en wat primer en wat lak ziet het er weer prima uit. Nog weekje of 2 en dan kan hij weer de weg op.

20210403_173813.thumb.jpg.681b06d4c3c6b1c851db0359d5e3f765.jpg

Featured Replies

• Author
Vandaag maar effe verder gegaan toch te slecht weer voor wat anders. Dus Manus lap gemonteerd toch effe extra bescherming voor achterbrug.

20210405_172003.jpg.fb1c0094b263b27772a024e3395cca2b.jpg

Zit Manus zijn lap wel helemaal op de goede plek? Kan de achterbrug nog wel inveren? hij is nu onbelast en er lijkt weinig ruimte tussen de 2 oren van de flap en de achterbrug. Ik heb geen ervaring met het monteren van de flap, maar dit viel mij op. Het zou jammer zijn als je straks alles weer gemonteerd hebt er achterkomt dat het anders had gemoeten, weer achterwiel eruit..... enz
  • Author

Wederom wat dingen aangepakt.

Wil komend weekend remvloeistof slang achterreservoir vervangen zie foto. Kan deze gewoon vervangen worden door cpl rubberen uitvoering?

20210411_100407.jpg.5f0c1d7c16f7575176e66173d6424fa1.jpg

lijkt me wel. het vlechtwerk waar je tegenaan kijkt is enkel ter bescherming (van wat, eigenlijk?) of voor het mooie. check wel even de binnendiameter voordat je bestelt. en als je dan toch slangetjes bestelt: bestel dan ook een slangetje van je koelradiateur naar je expansievat. die willen nog wel eens verspochten/scheuren op de aansluiting bij de radiateur. gewone brandstofslang volstaat, maar ook hier: check even de binnendiameter.
  • Author
@Pannert thnx voor de tip, slangetje naar radiator heb ik al liggen andere hoogstwaarschijnlijk ook al maar vroeg me af of de nieuwe slang ook een gewoven buiten kant moest hebben.
  • 2 weeks later...
  • Author
Pan weer helemaal top enige wat nog rest is winddeflectors nog monteren en laatste normale lampje (stadslicht) vervangen voor led en dan effe grote verwen poetsbeurt foto's volgen volgende week.
  • Author

In totaal gedaan:

- stuur verhoogd

-alle grijze plastic delen zwart gespoten.

-RVS bochtenset gemonteerd

- achterbrug opnieuw gespoten

- brandstoftank onderkant opnieuw gespoten

-Remmen gereviseerd plus nieuwe blokken

-manus lap gemonteerd

-Alle vloeistoffen vervangen

- flashback knippers gemonteerd

- koplampen doorgelust

- nieuwe brandstofpomp gemonteerd

- nieuwe stukken buis op uitlaatdempers gelast

- kuipverbreders geplaatst

Dus kan er weer een tijdje tegen