Jump to content

Synchroniseren (van van de gasklephuizen) omgeving Arnhem

Hallo, ik rij al een tijdje rond met een niet lekker lopende motor. Is er iemand in de omgeving van Arnhem die daarmee kan helpen?

Groet,

Paul

Featured Replies

kun je iets meer specifiek zijn met wat je bedoelt.. hij loopt niet lekker

stationair ?

houdt de motor in bij het willen weg rijden

of juist problemen met last wisselingen

Mag ik eerlijk zijn?

Mn 1300 met nu meer dan 274 k op de teller heeft nog nooit dit soorf geluiden gemaakt.

Tandwielen maken geluid, maar dt gejank klinkt me niet gezond.

datzelfde geldt voor de instabiele stationairloop.

bougies vervangen, gaskleppen synchroniseren,verse olie erin.

injectoren reinigen, vers luchtfieler, allevacuumslangen controleren.

dan zou ook de brandstofpompaan t eind van zn latijn kunnen zijn, of het aanzuigfilter in de onderste tank verstopt kunnen zijn, of een lekke slang in de onderste tank.

Leuker kan ik het niet maken...

Martin.

• Author
Bougies zijn vervangen door iridium versies, er is bij de afleverbeurt nieuwe olie + filter ingegaan. Zo erg als in het filmpje is het niet meer maar onregelmatige stationair nog wel. Vandaar mijn vraag voor het synchroniseren :)

Hallo, ik rij al een tijdje rond met een niet lekker lopende motor. Is er iemand in de omgeving van Arnhem die daarmee kan helpen?

Groet,

Paul

Als je er makkelijk bij komt...ik heb wel een vacuummeter maar geen ervaring in sleutelen aan een ST.

Normaal gesproken is het een kwestie van meetpennen inschroeven en meters aansluiten, 5 minuten werk.

• Author

Thx Edmund :Biggrin ik geloof dat dat nog best veel werk is. Ik zou dat wel voor kunnen bereiden natuurlijk

[automerge]1618085585[/automerge]

De motor klinkt trouwens nu zo(als die warm is)

Gelijk Panman zegt ,toerental staat echt wel veel te hoog rond de 1000 toeren per minuut is normaal.

Het blok klinkt al iets beter dan de eerste filmpjes , maar zo slecht klinkt die nu ook niet alleen dat roffelend geluid vind ik niet zo normaal.

Maar wij luisteren ook nooit naar het geluid van onze ST1300 opgenomen via een gsm, misschien klinkt die dan ook heel anders dan wij denken ?

@Edmund gaskleppen synchroniseren doe je echt niet in 5 minuten (wil je het goed doen) bij een st1300

@Bijtje85 hij klinkt nog steeds niet lekker (staat ook vrij hoog stationair >1000 +/-100 tpm)

Verklaar je nader.

Hoe oud is de benzine...vergomde benzine een flesje forte voor de injectoren erin doen

kan ook een bobine wezen die het probleem veroorzaakt.. vaak van de eerste cilinder

er staat genoeg info hierover op dit forum...even goed zoeken

Thx Edmund :Biggrin ik geloof dat dat nog best veel werk is. Ik zou dat wel voor kunnen bereiden natuurlijk

[automerge]1618085585[/automerge]

De motor klinkt trouwens nu zo(als die warm is)

Ben net voor 't eerst bezig, kuip eraf, kwam 1 kapot gedraaide schroef tegen, als ik zin heb vd week de kleppen checken.

Verder een probleempje, m'n garage is net over de grens en we hebben een grensverbod :-), lekker handig die Corona.

Overigens denk ik niet dat het slechte lopen door een slechte synchronisatie komt.

Ik ken het geluid van een ST niet zo goed maar het lijkt mij best mee te vallen.

Bij motorproblemen begin ik altijd bij de vonken.

Als je een stroboscoop hebt, zou ik daarmee eens alle cilinders checken, als je er 1 of meer met een onregelmatige puls vindt heb je je probleem

waarschijnlijk gevonden. Je kan ook even met een plantenspuit de bougiekabels inspuiten, startkabel oid aan een schroeverdraaier en de MIN koppelen en in het donker met de schroevendraaier de kabels met draaiende motor nalopen.

Hm ik weet ook niet wat post 11 is of waar ik die kan vinden.

Overigens staat er in mijn manual niks bijzonders voor het synchroniseren, meters aansluiten en gelijk zetten.

Afgezien van hoe je erbij komt dan.

Denk dat je link moet aanklikken en daar vervolgens post nr 11 lezen post nrs staan rechtsbovenin, dit is bv post nr 28