Jump to content
Hallo iedereen, ik zit met een koelvloeistof lek! Als er na een tochtje een mini plasje ligt (zie foto) vooraan onder de plastiek kuip vanwaar zou dat nu weer komen alles stond volgens mij toch vast bij de vervangen van die darmen... het is niet veel maar toch het zal waarschijnlijk niet zomaar stoppen he!!

201A1A6C-03D8-4B6A-A9D1-A28C8C9EE6D8.thumb.jpeg.ad67743d6545ebdd878e74742ff5fe60.jpeg

Featured Replies

Ik denk dat ik het zou zoeken bij de thermostaat of radiator aansluitingen.

Als de slangen zouden lekken bij de knietjes zou ik het plasje aan de achterzijde van het blok verwachten.

• 3 weeks later...
  • Author

Ik had alle koelvloeistof darmen nog is extra aangespannen maar ze stonden toch vast genoeg naar mijn mening.. dus vandaag een proefritje gemaakt en weer dat lekje onderaan rechts en na demontage hing de onderkuip rechts vol met een vloeistof!! Maar het is geen koelvloeistof maar koppelingsolie..

Ik had de koppelings slave maanden geleden ook gereviseerd maar met een zelfgemaakte pakking gemonteerd en daar zit het lek want onder de slave is alles nat.

Dat moet het zijn he....

Grts

Dat ligt niet aan de pakking, de originele pakking is zelfs open aan de onderkant, deze pakking is er niet voor om vloeistof binnen te houden.
  • Author

Awel ik dacht al zoiets.

Dan is het pakking van de volgende case waar de koppeling zelf achter zit?

Maar dan zou het lek van de motorolie komen en die heeft wel een andere kleur!!

Het is een doorzichtige vloeistof

• Author

Ik ga dat allemaal eens bestuderen binnen een paar dagen.

Gaat die koppelingsdarm zelf soms ook stuk of is dat uitzonderlijk want die is ook al 25 jaar he?

• Author

Oke

ik heb alles eraf

Het probleem situeert zich in de slave zelf (afdichtingrubbers). Het strafste is dat ik nog niet lang geleden zo’n nieuw setje heb geplaatst. Nu al lek!! Ik ga eens een origneel van Honda zetten in de hoop dat het dan opgelost zal zijn!!

Dus er kan wel degelijk koppelingsvloeistof weglopen langs die uitsparing waar die slave tegen staat gemonteerd!!

7D0054B0-2E0E-4FEE-8B10-DCA071D05C88.thumb.jpeg.e7e3f9649ec0621c7d0ca9be7da7de5c.jpeg

8BAEC3BA-DACF-4F1C-B5BE-45572DC369F8.thumb.jpeg.30b4c034922a26682480a0e0b01948c4.jpeg

ik heb zelf een keer (in mijn snelheid) de o-ring er verkeerd om opgezet, wil zo'n ding ook gaan lekken... Kijk daar eens naar, wellicht heb je hetzelfde als ik destijds... (al was dat niet op een Pan, wel een Honda en dan met een originele o-ring van Honda)..
  • Author

Welke o ring?

Hij lekt niet aan de aansluiting koppelingsdarm en ook niet aan de verluchtingsnippel?

Ik veronderstel dat de rubber die om die piston zit doorlaat..

• Author

Als die rubber juist steekt kan die nooit lekken ofwat?

Dat zou de oplossingkunnen zijn.

Ga ik is bekijken

bedankt

frankie

• Author

Hallo iedereen

OPGELOST

die rubbere o- ring stak inderdaad omgekeerd.

Bedankt voor jullie deskundigheid!!

grts

Frankie