Jump to content
Heb voor betere zichtbaarheid led achterlicht laten installeren en meerdere reflecterende stickers aangebracht.

3416A189-571A-4A7C-9EFE-F4BF780D79F2.jpeg.be8ee2b388d405f20a4e36846158d0d7.jpeg

8301BA77-7F16-42DD-A481-32BC968530C9.jpeg.c4e8a4687a51a624c23539e56cf9d161.jpeg

7C808BA7-1672-415C-9DE5-75D672044F7C.jpeg.66a517950f3a3df99184f21583e9f8d0.jpeg

Featured Replies

Netjes. Ik wilde destijds ook meer reflecterende stickers op mijn motor hebben maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik kon geen mooie zwarte stickers vinden die rood oplichten.

daarnaast werd ik er door bekende op gewezen dat ook bij reflecterende stickers dezelfde regels gelden als bij verlichting. Toegestaan achterzijde, rood. Linker en rechterzijde, oranje. Voorzijde, wit.

Artikel 5.4.57 Regeling voertuigen

3. Motorfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.

@elmo de politie heeft ook blauwe lampen, maar daar mogen we ook niet mee rondrijden. Blush

En de witte lijnen op de motorjassen, zwart-gele/oranje reflecterende jassen, hesjes etc.?

Volgens mij vallen die dan weer niet onder de regeling voertuigen.

Ik weet wat er op de weg zit Elmar, maar als iets gedoogd word is het nog niet toegestaan.

Als je de verkeerde handhaver tegenkomt, dan heb je waarschijnlijk toch een uitdaging.

Er schijn wel een duidelijk verschil te zijn tussen het gebruik van reflecterend en retro-reflecterend materiaal.

Retroreflecterend schijnt aan banden te liggen lees ik op andere forums.

En ik ben niet tegen dat soort materiaal, maarja de wet zegt..., ik heb dat niet bedacht.

Ik denk dat er gewoon een jas moet komen in de gewenste reflectievariant naar keuze, en dan passend voor je pan.

Trek je je fiets gewoon een jas aan, uitsparingen bij de verlichting en klaar. Het valt in ieder geval op denk ik... :vroem:

Ken je alleen nog problemen krijgen met de modepolitie..

Mooie sterke zelfklevende reflectoren achterop mijn koffers haalde ik voor een zeer schappelijke prijs bij de boerenbond. Ze komen op rol en zijn ongeveer 5 x 5 cm. Kleven als een malle en blijven mooi.

Misschien een idee?

...8F775D91-8BA1-4968-9061-E0535C5D074D.jpeg.7cf26860b2bfe7a7c76d3f047d7fa7ae.jpeg

Edited by Jan Koekepan

• 2 months later...

Heb voor betere zichtbaarheid led achterlicht laten installeren en meerdere reflecterende stickers aangebracht.

Waar komen die Honda vleugels vandaan??

Keurig! En als laatste zou ik je kentekenplaat houder wisselen voor de versie met daarop de signalementen van dit mooie ST1100 - 1300. EU. forum

Waar vind ik dat ?