Jump to content

Featured Replies

net die test ff gelezen, erg leuk, maar een top van 245 km/h is echt zwaar overdreven, op de gps heb ik ooit 214 gehaald en misschien met betere omstandigheden wat meer, en eigenlijk totaal onbelangrijk.

het gaat uiteindelijk om de rij eigenschappen en die zijn super, wendbaar en comfortabel.

• 2 months later...

Ik maak me toch wat zorgen over mijn Bertha (de naam van mijne Pan). Een maand geleden gekocht en ik zit nu op 2 fora en wat ik lees ... doet me ernstig twijfelen over de oprechtheid en eerlijkheid van mijn verkoper/garagist.

Toch wel enkele zaken die ik heb vernomen via via over onze moto dat me niet echt blij stemt. Al zeker niet als de verkoper/garagist ons heeft gezegd dat hij perfect in orde is, dat hij voor hij de deur uitgaat nog een grondig zal worden nagekeken.

Mankementen of vaststellingen tot op heden:

1) rem -en koppelingsvloeistof zou moeten vervangen worden.

2) leidingen zouden waarschijnlijk moeten ontlucht worden

3) het balhoofd is misschien aan vervanging toe

4) het stationnair draaien is aan de redelijk lage kant (onder de 1000 toeren)

Het zou me echt gerust stellen dat onze moto (nog maar een maand in ons bezit) een grondige check-up krijgt (onafhankelijk) zodat we weten waar we aan toe zijn.

Maar de vraag is waar ik daarvoor terecht kan (eventueel tegen betaling).

Binnenkort zouden wij een trip doen naar de Ardennen, ook naar Manderscheid (Duitsland), Normandië en dan zou ik toch graag gerust zijn dat de moto (mits haar gezegende leeftijd) in orde is en betrouwbaar.

@Jan Pan wat is TDT?

Effe bij vermelden dat ik echt wel een leek ben. Geen kaas gegeten van techniek, electronica en mechanica. Ik moet me volledig laten leiden door hetgeen me hier en op het andere forum verteld wordt.

@Eddy DM daar ben ik zeker van, maar ik weet wel dat eens die 1 jaar garantie voorbij is (mei 2022) dat ik naar andere garage of hij moet intussentijd mijn vertrouwen hebben herwonnen.

Vandaar ook dat ik graag eens een check up laat doen door iemand die los van de garage staat, zodat ik weet waar ik voor sta. Nu het nog binnen die 1 jaar garantie valt

@Max en waar is er een TDT? Zelfde locatie als die TDT op 16/10/21?

Update gevonden ... dat is het draadje gezellig samenzijn, vermoed ik. Misschien moet ik daar dan toch maar eens passeren.

Het zijn mankementen die je opsomt die gerust kunnen opgelost worden daar en nagekeken.

En je zeker niet te bang laten maken door dingen die je leest want er wordt ook enorm veel onzin geschreven.

Kom a.s. zaterdag gewoon langs bij 'Gezellig samen zijn' bij Waffie in Sprundel. Er zijn daar genoeg kenners die je bij kunnen staan bij de check-upvan je Pan, Belgen en Nederlanders!
Als....ik kan... en ik voel me goed zaterdag , dan zou het wél ééns kunnen dat ik opduik om even "hallo" te zeggen en eens wat mensen léér kennen vanuit dit mooi prachtig forum, maar ik zeg het nog ééns ...Als ??