Jump to content

Wat ik mij afvroeg ....

De bobines van een Pan ... het zijn er twee.

Beide met elk 2 kabels.

Elke kabel heeft zijn eigen onderdeelnummer ... Waarom is dat?!

Verschillen ze in lengte?

Elk hun eigen weerstand percentage?

Of puur handel? (4x hoofdprijs vóór één kabel of 1x hoofdprijs vóór 4 stuks)

Edited by Tiesemans

Featured Replies

• Author

@PandaBlack dat vraag ik mij dus ook af ...

Uit nieuwsgierigheid (machtig mooi blijven die open gewerkte schema's van Honda onderdelen) viel mijn oog op de Bobines.

Tot mijn verbazing heeft elk zijn eigen product nummer ..

Ben even op Ebay gaan neuzelen en dan kom je nogal wat AfterMarket bobines tegen met elk 2 kabels voor een fractie van het totale geld dat je kwijt bent als je via Honda alleen maar de losse kabels besteld.

Dan word ik onmiddellijk nieuwsgierig ...

Kijk zelf maar:

https://www.ebay.nl/itm/Emgo-Ignition-Coil-Honda-24-72421/274486014662

OF via bijv. CMSNL:

Snap3763.jpg.bfb314cabca07d7f15e034f8d548811e.jpg

Dus mijn vraag nu "Als ik hypothetisch bij die Amerikaan twee maal een bobine koop loop ik dan niet tegen onvoorziene problemen aan?!

Te denken aan verschillende diktes, weerstand, lengtes etc.?!

Vragen is leren ...

Dus wie weet hoe het zit met de bobine kabels?!

Zijn die allemaal even lang, even dik, even geleidend? enz?! Kun je die ook gewoon bij de betere autoboer per meter kopen?

#Durf te vragen

Edited by Tiesemans

Die van Honda zijn idd van verschillende lengte en meteen op de exacte lengte, dat is het enige verschil. Dit is in elke geval mijn ervaring met de OEM bougiekabels van de Honda V4's VF750C en VF1100C. (en dan krijg je er nog bougiedoppen bij). Ik heb geen enkele reden om te verwachten dat dit voor de ST anders is. Mijn advies: koop gewoon bougiekabel van de rol bij een motorzaak (of autoboer als je wil, maar hier bij bv brezan was ik amper goedkoper uit) als de kabel van de ebay-bobine te kort blijkt. Ik zou overigens ook even kijken of de bobine aftermarket binnen NL te krijgen is. Met pakketjes uit de VS (boven de €22) krijg je ook nog met BTW en invoerrechten te maken en vanuit de VS zijn ze meestal niet happig een lager bedrag op het pakket te zetten.

Je kunt eenvoudig de kabels vernieuwen vanaf de bobines naar de bougie dop

de betere kabels bestaan uit een metalen kern met daarom heen een metalen shield afscherming

1608152301843.png.be1c73a2bed1caab1c21bed3fb09e6b1.png

• Author

Heren dank!

Dit is voor mij leerzame info!

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik het over bougiekabels heb.

Dank Waffie en dank Magnamaniac!!