Jump to content

............:snowman:.........Zo heerlijk, weer in lock down. Ben ik blij dat ik motor rij ..... geen last van lockdown.

:snowman:................Opstappen en rijden .....het weer is weer super mooi ..... minder koekblikken op de weg......

...:snowman:...........Gelukkig heb ik geen vrienden en familie dus met kerst veranderd er niks voor me

..............:snowman:.........beetje sleutelen tijdens de kerstdagen remklauwen gaan in de reiniging......

vind het wel lekker zo...... nu nog wat sneeuw vanaf 21 december tot 28 december........ :snowman:

Edited by blackpan1100

Featured Replies

Ik kan nog niet rijden, ik wacht op een bepaalde sleutel welke ik nodig heb en de beste meneer ergens boven mij momenteel heeft hahaha, ben super happy dat ik deze mag lenen :)

verder moet ik gewoon werken :/ heb ook geen vakantie dus best sucky ...heb wel te doen met de mensen die eigen zaken hebben en uiteindelijk met ons allen gezien al het geld echt wel weer terug betaald moet worden..

en altijd als jij er bent om iets te repareren wat wij hebben stuk gereden @elmo dan ben ik er niet, dus ik heb jou nog nooit zien werken !!! Rofl

sorry Elmar :Biggrin

:clap:jazeker het is nu echt duidelijk ?...... met al die uitzonderingen kan ik niet anders concluderen dan dat 80 % van alle werkende mensen gewoon aan het werk kan blijven.

Maar daarna direct naar huis en in je bubbel blijven tot de volgende werkdag........

en als we daarna allemaal nog even afzonderlijk naar de eigen werkomgeving kijken ...... een handhaving van lik mijn vestje om dan nog maar te zwijgen van die werkelijke 150 cm.

probeer elkaar maar eens in de supermarkt te passeren terwijl de vakken vullers bezig zijn..

bijna 1 jaar verder en het is nog steeds aanmodderen

De acceptatie dat we gewoonweg ziek kunnen worden en eraan kunnen sterven is best zwaar, zo niet onaanvaardbaar , maar denken dat we de natuur tegen kunnen houden zie ik ook als een utopia

maar misschien later toch iets meer van dit ?

1607988547729.png.782e0c5628ace7d4949dd200bc840972.png

en aangevuld met burger bespiedende veiligheids- agenten incl klik lijn voor de moraal burger die een bonus in het verschiet wordt voort gehouden

politiek is inmiddels alles dicht getimmerd.

en ik wens ze echt sterkte......... ze zullen het nodig hebben

maar ik ben er zeker van dat de generaties na ons zullen het nog lang gaan voelen...... zowel maatschappelijk al financieel en er boeken vol over geschreven gaan worden

maar vooruit... iemand moet het gedaan hebben

Edited by waffie

@ waffie

" en ik wens ze ons echt sterkte......... ze we zullen het nodig hebben

maar ik ben er zeker van dat de generaties na ons zullen het nog lang gaan voelen...... zowel maatschappelijk al financieel en er boeken vol over geschreven gaan worden

maar vooruit...wij zullen het moeten doen iemand moet het gedaan hebben"

Groeten,

Roelof

Niet om te willen zeiken over onze regering, en beslist is de burger mede schuld doordat ze richtlijnen nauwelijks nog volgden, of hebben gevolgd.

Maar vanaf het begin was voor mij duidelijk dat het weer eens typisch Nederlands zal worden...wij denken anders over lockdown, er vielen kreten als groepsimmuniteit en Jaap en zijn mannen wisten als wetenschappers wel wat ze moesten doen......uitspraken van het RIVM:

1. Het virus is enkel gevaarlijk voor “kwetsbare” mensen, bij de rest is er geen of milde schade (onkwetsbaar dus). Kinderen en jongeren lijden geen schade bij infectie;
  2. Het virus wordt verspreid door grote hoestdruppels, niet door de microhoestruppeltjes (aerosolen) die nog lang daarna in de lucht blijven zweven. Als je geen klachten hebt ben je niet besmettelijk. Kinderen vormen geen besmettingsgevaar. Maskers helpen niet;
  3. Als je besmet bent geweest bouw je duurzame immuniteit op, daarom is hoge viruscirculatie beter voor mensen in risicogroepen dan het virus langdurig onderdrukken en besmettingen indammen.
  4. Mondkapjes werken niet. ( tegen het virus niet, maar wel beprekend voor verspreiding....en daarom dragen aziaten al jaren deze in metros bij griep.)
  5. Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, heeft zelfs een memo / uitspraak gedaan dat ze medisch personeel afraadde om mondkapjes te dragen. Later sprak ze dat tegen door te zeggen het was geen richtlijn maar een handreiking ??????

Dan wil ik het nog niet eens hebben over opmerkelijke twitter uitspraken en adviezen van Jaap en zijn RIVM : Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet" "Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep." ( China was op dat moment al in een lockdown) We houden de situatie nauwlettend in de gaten en treffen maatregelen voor het geval er toch een patiënt in Nederland zou zijn. Die kans lijkt overigens op dit moment klein." we geven aan dat het mogelijk is dat het virus ook naar Nederland komt. Maar dat de kans klein is dat het zich hier verspreid.""Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden."

Heel eerlijk, gaandeweg kreeg ik steeds meer vraagtekens, zeker van wetenschappers waar ik iets meer van verwacht.

Nee ik geloof niet in dat ze ook in een ervaring en leerfase zaten, en als dat al zo was dan leer van anderen.

Moet men verwachten dat de regering voorbereid was op dit ? Nee dat was geen enkel land...alhoewel sommige landen de lockdown vanaf het begin hebben uitgevoerd en gehandhaafd. Nee na 6 maanden zijn wij aan het demonsteren tegen zwarte piet en BLM, rennen complottokkies rond, is er verzet omdat alles halfslachtig is, komt grapperhaus een beetje zielig doen en de koning gaat op vakantie.

Wat was dat eeuwenoude spreekwoord...zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Edited by JanDK

Mooie van motorrijden je leert belangrijke dingen: Ver vooruit kijken, anticiperen op wat op je pad gebeurt en gedrag aanpassen voor de veiligheid van je medemens. Iets wat ook hierbij van toepassing is.

Blik naar de toekomst. Lockdown is tijdelijk. Cov is een gezamelijke vijand en door even goed in te bunkeren voorkomen we een hoop gesodemieter in de nabije toekomst (zoals bv in America het geval is nu). Het is even een ruw stuk op ons pad maar een jaar is slechts 1 procent op de route van een mensenleven. Word het je even te veel stap dan lekker op die machtige machine en trek er op uit.

Hou je haaks allemaal!

Voor ons komt de lockdown helaas te laat. Hoewel we beiden toch behoorlijk voorzichtig zijn in de contacten en adviezen enzo is m'n vrouw toch besmet geraakt. Zij nu dus in isolatie en ik in quarantaine. Nou, geen lol aan hoor, gescheiden leven in 1 huis.

Gelukkig heeft ze enkel milde klachten.

:clap:jazeker het is nu echt duidelijk ?...... met al die uitzonderingen kan ik niet anders concluderen dan dat 80 % van alle werkende mensen gewoon aan het werk kan blijven.

Maar daarna direct naar huis en in je bubbel blijven tot de volgende werkdag........

en als we daarna allemaal nog even afzonderlijk naar de eigen werkomgeving kijken ...... een handhaving van lik mijn vestje om dan nog maar te zwijgen van die werkelijke 150 cm.

probeer elkaar maar eens in de supermarkt te passeren terwijl de vakken vullers bezig zijn..

bijna 1 jaar verder en het is nog steeds aanmodderen

De acceptatie dat we gewoonweg ziek kunnen worden en eraan kunnen sterven is best zwaar, zo niet onaanvaardbaar , maar denken dat we de natuur tegen kunnen houden zie ik ook als een utopia

maar misschien later toch iets meer van dit ?

[ATTACH type=full" alt="1607988547729.png]38242[/ATTACH]

en aangevuld met burger bespiedende veiligheids- agenten incl klik lijn voor de moraal burger die een bonus in het verschiet wordt voort gehouden

politiek is inmiddels alles dicht getimmerd.

en ik wens ze echt sterkte......... ze zullen het nodig hebben

maar vooruit... iemand moet het gedaan hebben

Er wordt ook de leveranciers goed meegedacht aan de NIEUWE 1,5 meter NORM. Rofl

Nieuwecovid19bike.JPG.8aeb321221c9c4017f6d0d45b15b23d1.JPG

Sterkte @magnamaniac , voor je vrouw en jouw.

Ga gewoon , tijdens deze Lock down , goed onderhoud plegen en poets hem eens lekker op.

Het maakt je hoofd leeg en is ontspannend + je hebt dan zodra het weer mag en kan een extra mooie machine , waar je weer heerlijk van kan genieten.

poetsen? wasda?

• Author
Ja idd feestdagen flink bunkeren , wat meer rusten, dus zal ik iets minder aanwezig zijn ... en wat meer achter de gourmette tafel ... iedereen lekker rustig aan ! :snowman: