Jump to content

"Stebel" claxon waar monteren

Waar heb jij hem gemonteerd bij de ST1100.

Ik zie plek waar de originele claxon zit, en dan iets omhoog ivm opspattend regenwater.

Achter de buddyseat gaat niet daar zit mijn alarmunit.

Eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat ik niet de originele Stebel monteer maar de versie op ali.

En dan rechtstreeks bij de fabrikant Farbin incl relais en kabelboom

https://nl.aliexpress.com/item/1005001275408528.html?spm=a2g0o.cart.0.0.70db3c00jCvylh&mp=1

Featured Replies

• Author

Bij mij zit hij aan een beugel achterin het kontje. Daar is veel plaats. En het ding maakt herrie genoeg.

Helaas daar zit mijn alarmunit al.

• Author

Zou je ook het geluid kunnen laten horen @JanDK ?

gr sec

Helaas, maar ik heb de fotos eens vergroot...deze van ali is bijna identiek aan stebel en het oud model van alie lijkt op die amerikaanse incl constructiefoutjes. Zal er eentje bestellen en dan hier laten horen....prijs is interresant om beetje te gokken.

• Moderators

Bij mij zit hij aan een beugel achterin het kontje. Daar is veel plaats. En het ding maakt herrie genoeg.

Als ik dan zou claxoneren zou ik me rot schrikken en denken dat er iemand achter me zit :Biggrin :Biggrin:Biggrin

Ik heb voor de BMW een Stebel Brio BP3 gekocht. Is wat groter dan de Nautilus, maar kan dan ook twee geluiden produceren. Eentje gewoon vast, zoals de Nautilus en een wielertoeter. Pas keurig tussen de vorkpoten. Met wat prutsen en beugeltjes en........... :Smile:

"Is wel wat groter dan de Nautilus" moet eigenlijk zijn: "Is heel wat groter dan de Nautilus" :questionmarks: Dat wordt echt passen en meten en mogelijk niet te monteren.

:Sip:

Ik heb een Stebel NC op mijn Transalp en straks ook op mijn Dominators.

Plek zat op die motoren om 'm te monteren.

Alleen op mijn Pan nog steeds niet vanwege plaatsgebrek :-(

100_0008.JPG.665612d7f3fd8e278c0cb2b31c31f650.JPG

Mijne steekt rechts in de kuip.

Tipje van rode hoorn moeten afslijpen maar geluid ok.

Foto nog genomen van montage op mijne grijze Pan.

Nu gemonteerd op mijne rode en andere kleur draad gebruikt. (dit om discussie te vermijden) Pleasantry

Oei juist gezien, hier ging het over de 1100. sorry

Links voor in de onderkuip. Met een beugel kan je de stebel aan het blok bevestigen.

Het relais kan je bevestigen bij de originele claxon, het signaal van je claxonschakelaar zit daar toch.

• 1 month later...
Zat zelf te denken een Marino compact scheepshoorn te monteren. Zat er een op ons zeiljacht en ze klinken fantastisch. Volle diepe toon, niet zo luid dat ik de ramen uit de afsnijdende koekblik blaas maar luid genoeg om ze te laten denken dat ze een vrachtschip over het hoofd hebben gezien.