Jump to content

Elk jaar komt dit topic weer aan bod en dit jaar zal ik 'm in de groep gooien:

Er wordt weer gestrooid en niet door Sinterklaas met zijn assistenten maar door Rijkswaterstaat.

Rijkswaterstaat strooit alleen niet met snoep maar met zout.

Ok, ik weet het: het is geen zout maar een mengsel van verschillende componenten.

Ik al proberen het topic kort te houden.

Deze site staat op mijn favorieten en in deze tijd raadpleeg ik 'm regelmatig:

https://www.rijkswaterstaatstrooit.nl

Voor mensen die de site kennen: sorry voor de overbodige info.

Voor mensen die de site niet kennen: ik hoop dat je er wat aan hebt.

En ja, ik maak mij schuldig aan het rijden op mijn edele tweewieler als er gestrooid is en nee, ik spoel niet meteen schoon met water :oops:(want op het werk enzo).

Featured Replies

Gelukkig heb ik de luxe om te kunnen kiezen.

Tijdens het strooi-seizoen staat mijn Pan dus droog en warm.

Als je die luxe niet hebt, blijf veilig, warm en hou de glimmende kant boven!!!

Jammer dat wij dat in België niet hebben. Ik vond deze website, en dan nog alleen voor Vlaanderen, er schijnt er ook nog een te zijn voor het Brussels en een voor het Waals gewest.

Maar voor de vlamingen dus: https://wegenenverkeer.be/veilig-op-weg/winterdienst

.En tussen () : op die site staat dat strooizout gewoon keukenzout is. Zal ik eens van de weg schrapen voor op mijn frieten. ;)

Hier wordt de motor gewoon het jaar door gebruikt. Spray alle delen in met een siliconenbasis en was hem in het weekend met koud water aangezien pekel actiever wordt door warm water. Nooit geen pekelschade gehad aan de motor op deze manier.

Ik heb de luxe van twee auto's dus met pekel blijven de motoren binnen maar verder geen winterstop.

Overigens zijn er momenteel weken dat ik niet verder van huis kom dan de garage maar dat ligt aan de Corona-situatie ;)

Ik lees hier meerderen die de luxe van keuze hebben tussen 2 en 4 wielen.

Ik ook lazy blijft binnen als het mij te koud of te nat is. Netjes warm en droog.

Daarnaast is mijn woon-werk verkeer sneller met 4 wielen. Dirol

Weet je waar ik nou zo verdrietig van word? @Ieniemienie heeft ook een eigen 4 wieler ter beschikking, maar zoals je kan lezen mishandeld ze haar grijze muis :cry:

Ik loop tegenwoordig naar m'n werk: twee trappen naar zolder, waar mijn bureau staat.

Mijn bed trouwens ook, aan de andere kant van een kastenwand.

Dus als ik echt zou willen, ben ik in 4 stappen op mijn werk.

En zo doe ik dat al sinds maart :)

ik ga op mijn andere fiets naar het werk, zout of geen zout, hij moet er maar tegen kunnen !! :Biggrin

en als het echt te glad is dan kan ik het nog lopend doen.

Ik heb een speeltje aangeschaft voor de wintermaanden

niet voor het zout op de weg,

maar bij glad wegdek of sneeuw geen mogelijkheid om op het werk te komen ?

dan maar op 4 wielen

:biker:

1E09D7B9-54AE-4362-8422-1EC6FB087398.png.c13f3f0ee9660d5dfa60e9c18aba3ee3.png

Ik rij m'n pan voor de fun (net een jaar en 6 duizend erbij gefietst). Voor mezelf de stelregel, als het regent rij ik niet en als de weg nat is ook niet, verder iedere week een rondje.... Of meer...:)