Jump to content

Was al een tijd aan het kijken naar deze soort van bone / schaal speaker voor op de helm ... waarom:”nou in mijn helm past geen speakerset AGV ax8 (bekend) euvel.

paar maanden terug kwam ik al een systeem tegen wat je op de schaal plakt en via de schaal geluid in de helm geeft via trillingen....

.....te vergelijken met bot geleiding oortelefoons ...

Maar ja voor op de helm (€300 plus ) beetje duur .... uit Europa dan ....

nu zie ik vanuit China ook beweging op die markt ... nog wel wat groot .....maar ja dat zijn onze helm cams ook dusssss...........

........maar wel het vermelden waard en om in de gaten te houden ... denk binnen 1 jaar zullen ze voor een redelijke prijs en kleiner te koop zijn.....

Voor en nadelen ben ik nog niet mee bezig .... IP68 Waterdicht..

https://a.aliexpress.com/_BOzPvH

A98CCFE3-D6AE-4DC3-B984-DA0688712FE6.jpeg.b83c4db8a6814e03b1f7242418909398.jpeg

Featured Replies

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] leuk spul altijd leuk om te kijken en vergelijken

maar ik denk dat het ook wel extra geluidsoverlast ( lees windgeruis ) veroorzaakt

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] De FreedConn Tmax S of E intercom is voor zover ik weet makkelijk in een AVG in te bouwen.

Goed geluid, ingebouwde radio, navigatie en telefoon kan er op en een meerkanaals full duplex headset en het belangrijkste: past binnen jouw budget. Deze kost zo een 40 euries op Wish of Ali. Wij gebruiken deze nu al een paar maanden en bevalt perfect. Heb er ook voor mijn buurman een moeten bestellen en deze in zijn EVO helm geplaatst. De T-Max E is ook leverbaar met een stuurbesturing zodat je d handen op het stuur kan houden.

Alle drie hebben wij ze via Wish gekocht van de verkoper Friendship009.

Ik zal vandaag of morgen wel een uitgebreide review schrijven van het product. Een zoals ik ook destijds voor mijn helm heb gedaan (LS2 FF325)

Iets op de buitenkant van je helm (op de schaal) plakken wat daar standaard niet hoort. Kan eindigen IN je helm bij een ongeval. Aangezien je hoofd daar zit is er geen plaats voor iets extra's Je mag drie keer raden welk deel in de helm dan plaats maakt...

Genoeg plaatjes gezien bij de brandweer/ambulance hoe dat er daarna uitziet. ... Nooit doen, ook geen camera, zelfde verhaal.

Of, wat mijn collega is overkomen, je raakt je device kwijt. Hij stond voor een verkeerslicht te wachten tot het groen werd, toen hij van achteren werd aangereden. Hij heeft ook zo'n knobbel op zijn helm. Hij raakte uit balans, viel en raakte wel zijn dinges kwijt.

Ik heb tegenwoordig een Shoei Neotec maar heb het communicatiesysteem wel ingebouwd. Kost wel heel veel geld, dat is waar.

Wat mij betreft heeft @Ray_308 helemaal gelijk: ik moet er niet aan denken wat het met je hoofd doet. Datzelfde geldt ook voor rugzakjes. Daar heb je koffers voor!

Die van mij zit er met klittenband sticker op geplakt en bij een ongeval ligt die er ongetwijfeld af voor ik de grond raak. Tot op heden is ie er nog niet spontaan afgevallen en als dat tijdens een ongeval gebeurt is de unit kwijt raken vast mijn minste zorg.

Blijft de unit toevallig wel zitten terwijl ik een stoeprand kop dan is dat bij de kaakrand en niet de hersenpan. Ook geef ik dat slappe plastic weinig kans een deuk te maken in de versterkte polycarbonaat schaal laat staan zelfs door het piepschuim en de kussens te komen. Nep hoorns, spikes en andere gekkigheid etc op een helm heb je gelijk in @Ray_308. Dat kan inderdaad problemen geven maar ik zie dat niet bij de intercom en al helemaal niet met mijn bevestigings methode.

De headset inbouw zelf zit in de uitsparingen die bij de meeste moderne helmen nu standaard zijn en echt kreukelzone geef je bij de oren niet op.

@PandaBlack Dat slappe plastic van een camera, gaat dwars door je helm heen, precies in de vorm van de camera. Intercom zit aan de onderrand, dat bedoel ik inderdaad niet. Het gaat om de plakkers ter hoogte slaap/ boven op de kruin e.d.
  • Author

Het word geplakt, dus ik denk dat hij bij een ongeluk er snel van af valt.........en of bij deze helm iets naar binnen komt betwijfel ik.....

...De helm schalen worden op penetratie getest met een puntige stalen pin met een gewicht erop ! De helm rust op een geleidend materiaal , als de pin binnen dringt en de stalen schedel raakt gaat een geluid af ......

Te zien bij 7:22 min

filmpje is sowieso interessant! Gaat over namaak helmen uit China en hun veiligheid ! En ook die van het echte Merk..

Edited by blackpan1100

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] hoeft niet per sé niet te passen. De helm die mijn vrouw hiervoor had was een Amerikaanse custom van het merk "Ride or Die". Deze custom helm had ook geen aparte uitsparing maar de platte oor telefoontjes (van c.q. 8mm) paste ze in zonder tegen haar oren te eindigen. Hangt dan af van de schaal vorm en hoeveel ruimte je hebt.

Had ik in de buurt gewoond had ik even bij je langs gereden zodat je het kon passen. Mja 260 km is even te ver Wink:

friendship009 was mijn wish verkoper. Zie net dat in mijn eerste bericht dit een emote is geworden.

Ik ben het eens met Henry W. Ik rij normaal met een BMW helm met intercom en heb dan eigenlijk niet veel last van windruis. Afgelopen juli een ongeluk gehad met de motor en daarna nog 900 km naar huis gereden zonder scherm. Dan maakt de externe bediening van de helm ineens een enorm lawaai. Was bijna onderweg gestopt om deze eruit te rukken. Ga nu een andere helm kopen waar de intercom er niet uitsteekt, zodat ik er geen last van heb als ik op de motoren zonder kuip/ruit ga rijden.

Ach, als hij een ongelukje krijgt, is de helm meteen van zijn hoofd verdwenen.

Bovendien vraag ik me af wat die twee microfoons boven op zijn helm nog aan geluid opnemen met een beetje snelheid.

• Author

[HEADING=1]Headwave Tag surroundsound muzieksysteem[/HEADING]

HEADWAVE TAG Bluetooth Soundsystem

De soundervaring voor motorrijders.

Luiste naar je eigen soundtrack terwijl je onderweg bent. Ervaar muziek zoals hij bedoeld is - vrij in de ruimte.

Ontworpen en geoptimaliseerd voor avonturen - snoerloos muzieksysteem voor helmen.

Headwave TAG, de wereldwijd eerste concertcapsule die de totale helm verandert in een privé concertzaal. Hij is waterproof, stootvast en heeft een aanpasbare vormgeving die zich aan elke motorhelm van elk formaat en model aanpast. Door een eenvoudige montage zonder snoer en een sterke, voelbare bas creëert TAG een ultieme akoestische ervaring die lijkt gemaakt voor de openbare weg.

5D91986C-5E5C-4AFC-BB79-E1F9D45F6011.thumb.png.6380fd1243f48295eaf0e554f4746766.png

212EEF03-E916-4BF1-8BEA-B800534097BC.thumb.jpeg.7d82da5d7351647ae24795bff719e6a2.jpeg