Jump to content

Kleurverschil tussen tank en kuipdelen

Hoi.

Mijn zilverkleurige st1300 heeft een klein kleurverschil tussen tank en de kuipdelen. De tank lijkt net iets donkerder. Is dit omdat de tank mogelijks al eens vernieuwd is geweest?

Wat denken jullue?

20200905_125821.thumb.jpg.894302b011337e7d03407a5916d654ae.jpg

20200905_125755.jpg.b5405037bfa715d9259c7cb05e92e72c.jpg

Featured Replies

Origineel hebben alle delen dezelfde kleur. Zijn een aantal redenen waarom er kleurverschil is naast een vervangen tank uiteraard. Het kan zijn dat de tank opnieuw gespoten is. Nieuwe lak is nooit gelijk aan oudere lak. Kan dus prima zijn dat de kleurcode overeenkwam, oudere lak wordt langzaam lichter door UV.

Ook bij poetsen wordt de toplaag dunner. Micro krasjes kunnen daarnaast ook licht vangen waardoor kleur lichter kan lijken.

Nog een optie is dat er een tanktas of tankcover van topselerie op heeft gezeten. In dat geval was de tank minder onderhevig geweest aan UV van de zon en zo minder verbleekt.

1904.jpg.84c0f94667ca3a0e6832be11924a5f49.jpg

@Silver surfer Zei, Wat denken jullue?

Dat die pan van je nog een setje mooie valbeugels achteraan mist, dan valt het verschil niet meer op. Wink:

Bekijk ze op deze foto maar eens.

IMG_2982.JPG.28222ef3f3552b968d44b19abca99c1c.JPG

Edited by marc pan

hoi @Silver surfer ik zie ook geen kleurverschil , denk wel

dat het veel te maken heeft met hoe het licht erop valt.

heb de zelfde kleur en vond het bij ook , vind het zeker mooi

de kleurverschillen door het licht.

gr sec

Edited by SEC

• Author

@Silver surfer Zei, Wat denken jullue?

Dat die Pan van je nog een setje mooie valbeugels achteraan mist, dan valt het verschil niet meer op. Wink:

Bekijk ze op deze foto maar eens.

[ATTACH alt=IMG_2982.JPG]38108[/ATTACH]

Heb ze. Maar moet ze nog steeds monteren haha

[automerge]1607377002[/automerge]

Lichtinval op zilvergrijs is heel verraderlijk. Is het in alle kijkhoeken zo??

Als je goed kijkt zie je dat de tank een net iets dinkere tint heeft

Zou een tank in een andere zilverkleur kunnen zijn.

1300’s kennen 2 zilverkleuren.

zeg maar helder zilver en met een paarsachtige tint, iets donkerder.

Onder het zadel zit op het frame een sticker met originele kleurcode. Wss iets met 35. De andere zilver heeft het getal 478. Deze heb ik zelf.

Zoals eerder genoemd, zou er een andere tank op kunnen zijn gemonteerd. Bij kopen via foto op internet is het kleurverschil minmaal.

Waarom een andere tank? Geen idee, kan een deuk of een andere beschadiging zijn geweest.

in mijn geval is er ernstige roestvorming waar het zadel tegen de tank ligt. Betreft wel een 1300 van bijna 18 jaar oud. ‘S nachts binnen, maar overdag in weer en wind. Staat dan gewoon buiten in de regen.

Idd, zit in het basismateriaal, plaatstaal en pvc. Af fabriek zal dat verschil er niet zijn, maar het verkleurt door de loop der tijd anders.
  • 3 weeks later...
De eerste 1300s hebben de donker-zilveren variant. Die hebben ook zwarte velgen en een zwart rem/koppeling-reservoir. Jouw motor is, aan de velgen en vloeistofreservoirs te zien, van een later bouwjaar. Als er een tank van een vroege ST1300 op zou zitten, zou het kleurverschil véél groter zijn. Waarschijnlijk is jouw tank dus overgespoten. De kleurrecepten voor motoren schijnen veel lastiger te zijn dan die van auto's en metallic zilver schijnt één van de lastigste kleuren te zijn om zonder kleurverschil te spuiten, heeft een spuiter me ooit eens verteld.

Edited by RRR

De eerste 1300s hebben de donker-zilveren variant. Die hebben ook zwarte velgen en een zwart rem/koppeling-reservoir. Jouw motor is, aan de velgen en vloeistofreservoirs te zien, van een later bouwjaar. Als er een tank van een vroege ST1300 op zou zitten, zou het kleurverschil véél groter zijn. Waarschijnlijk is jouw tank dus overgespoten. De kleurrecepten voor motoren schijnen veel lastiger te zijn dan die van auto's en metallic zilver schijnt één van de lastigste kleuren te zijn om zonder kleurverschil te spuiten, heeft een spuiter me ooit eens verteld.

Klopt helemaal!