Jump to content

Mij gisteren en vandaag bezig gehouden met het "aaneenplakken" van gebroken kuipdelen en spiegelkassen. Heb dat nooit eerder gedaan, weet ook niet of het allemaal gaat houden. Mochten er eventueel nog tips zijn, ik houd mij aanbevolen.

Ondertussen redeneer ik maar zo: als het houd, dan heb ik een paar honderd euro's uitgespaard, en als t niet houdt heb ik mij voor €20 toch twee dagen geamuseerd. :cool:

bricoleren.jpg.529f68ba02cdcac4385255264b1ce411.jpg

Edited by tManneke

Featured Replies

Je mag anders langs komen met de kuipdelen,

dan las ik ze wel aan de binnenkant, en als het goed gaat dan zie je er bijna niets van aan de buitenkant.

Hoe kan je het beste gescheurde kuipdelen weer repareren?

Graag niet antwoorden "door marc pan laten doen" maar een uitleg hoe en wat te doen. Yahoo:

Alvast bedankt daarvoor. :wavingyellow:

Zijn een aantal topics die daar wat dieper op in gaan @FransE

Van koudlas tot plakken met lijm. Van MEK tot polyesterhars. En een legio aan krammen om delen te ankeren.

Wat het beste is hangt af van welk kuipdee gescheurd is. En bijvoorbeeld of het dragend is of niet,

Ik doe dat allemaal abs lassen . Heb me ooit met de Gsxr plat gelegd Kuip voren toen zelf helemaal abs gelast en nieuw gespoten ! Was een leuk project om te doen, veel schuur werk dat wel maar goed resultaat mocht er zijn . De rode pijlen zaten de scheuren. Midden onder was compleet uit elkaar gebroken ! Heb wel de lasnaad aan de achterkant aangebracht en van voren met een plamuur gewerkt, jammer dat ik de foto’s van de schade niet meer vind toen hij pas gecrasht was ....

linkjes :

EDFE47E9-1BCD-468D-BB82-6C52B2891758.jpeg.5cbb64b58bf6fecf22d9bdcbab4749e4.jpeg

00E8687F-F70B-4111-9DDA-924829A5C931.thumb.jpeg.f95353ef7df92fe28d473cb1366082ce.jpeg

4D363F33-237A-4EA4-8F51-98AE8B630347.thumb.png.b9c5aae643fddce9a91b189ecaa952e1.png

5289E4DE-FB77-4412-A793-99B34329E052.thumb.png.653a57f5bdf12b8248334633babf01ee.png

Edited by blackpan1100

Het kunststof is ABS (net als Lego steentjes)

Ik las ze aan elkaar met een soldeerbout, niet te heet en vul het aan met kunststof van een legosteentje.

Je kunt het ook voorbereiden door een legosteen op te lossen in een beetje aceton. Hiermee maak je een prutje en kun je tijdens het 'lassen' aanvullen.

Als het een klein scheurtje / breuk is kun je de aceton ook op beide kanten smeren, even wachten, en dan tegen elkaar drukken. NIET TE VEEL gebruiken, ABS lost namelijk, zoals gezegd op van aceton, je verliest dus materiaal. Mocht dit ivm maatvoering niet lukken aanvullen zoals ik net heb aangegeven.

Ik koop ze bij ome Ali mits je geduld hebt ;) krijg je in alle kleuren ! Ik heb er altijd op voorraad liggen voor het geval dat Ik weer een besluit erbij te gaan liggen met me Motor....... maar gelukkig rij ik nu pan European en geen straat circuit super sport meer! ;) maar altijd makkelijk bij scheurtjes in de Kuip !.........

mij fix dat in no time met die staafjes...

https://a.aliexpress.com/_BS3cIx