Jump to content

@panman1100

dan vul ik het hier even aan over de brandweer op de motor ! Idd interessant te zien dat ze daar

Nu ook al gebruik van maken! Hier in mijn stad Kerkrade nog niet gezien !

en alweer bmw die met de eer gaat strijken! Bmw zal wel blij zijn met de orders van de overheid en onderhoud van deze machines.

Featured Replies

• Moderators

Het belangrijkste voordeel van zo'n klein en wendbaar voertuig als een motorfiets , is natuurlijk dat deze snel ter plaatse kan zijn; ook als het verkeer vaststaat.

De motor is uitgerust met het 'Fire Express'-blussysteem. Dit blussysteem maakt gebruikt van premix (water met schuimvormend middel) en wordt aangedreven door middel van de luchtdruk van een ademluchtcilinder.

Er bevindt zich tevens een AED op de motor, alsmede diverse gereedschappen.

Zoals gezegd zal de motor voornamelijk worden ingezet bij kleinere incidenten zoals bijvoorbeeld kleine brandjes en zal deze ook naar automatische brandmeldingen toe rijden.

De brandweermotor fungeert dus ook deels als 'verkenner'.

Doordat de 15-9061 snel ter plaatse kan zijn bij een incident, kan de bevelvoerder bepalen hoeveel slagkracht er nodig is om het incident snel aan te pakken.

Of: dat er geen 'groot' materieel nodig is en dat de overige voertuigen dus terug kunnen keren.

De bestuurder van de motor zal in elk geval geen 'binnenaanval' doen, dus betreedt geen brandende panden.

BrwMotorHaaglanden2.jpg.fe64289c34c4b144e8b1a5ad5be9cf51.jpg

120412bp.jpg.6ff421563e6a71f930387bf9ad23cd2a.jpg

maxresdefault.jpg.514d2108feeb198f45d933af59eaaf14.jpg

Bij de ambulancediensten is de motor al enkele jaren succesvol in gebruik.

Edited by panman1100

• Author

Ja bijgekomen gelukkig wel letterlijk in de zin des Woords.... de cardio versie is toch heftig ook al merk je er niks van ! Ben erg moe valt me op ... zmaar

Komt goed ;) .....

• 1 month later...

De 1e motor rijdt niet meer volgens mij, dat is de motor met die grote zilveren tanks = pilot motor. Tegenwoordig rijden er 4 stuks met de city/overheid koffers. Kour en Cor (pensioen) hebben in de pilotfase heel veel met ons meegereden voor afhandelen van incident management en gebruik vd motor. Was een leuke tijd! Ik dacht begrepen te hebben dat ze ook op Rijswijk staan tegenwoordig? zou ik is na moeten vragen aan Kour. Alle MoB bestuurders zijn tevens bevelvoerder en idd primaire inzet en verkenning, ze ondersteunen ons ook bijna altijd op de wegen bij incidenten. goede samenwerking!

:rolleyes::Mega Shok:Rolleyes eerst filmpje kijken PlayMoto duhhh..... hahahaha

Helaas wordt ook niet het totale Honda programma naar Europa gehaald. Er wordt gekeken wat commercieel de meeste verkoop bied. De CB1300 is daar een voorbeeld aan. Is veel langer geproduceerd dan hier ingevoerd.