Jump to content

Juiste afdichtingsring olie aftap

gezocht, de juiste ring tbv de olieaftap carter.

Op sites staat wel altijd 12mm maar nu recent bij zowel Louis als ook bij Nr1 ringen besteld maar ze passen niet hellemaal correct.

Of ze hebben inwendig nog iets spelling waardoor ze niet netjes opsluiten, of ze zijn gewoon veel te dun en net letterlijk maar een ringetje is.

Nu heb ik nl een aluminium ring die iets groter is dan de bout en deze zit netjes, kan niet verdraaien.

Heb hem maar weer her gebruikt ( weet moet je niet doen) want die koperen ringen dichten niet af.

Wie heeft de tip voor die goede die gelijk of iets groter zijn dan de bout ?

mvrgr

Jan

Featured Replies

koper heeft veel minder last van weersinvloeden zoals pekel en mag je iets harder aan zetten dan de alu

(daarom is die alu dikker en de koper ring dunner (meestal 1 of 1,5 mm)

dat is echt genoeg en ja je hebt iets speling want als ze exact 12 mm zouden zijn loopt de schroefdraad van je aftapbout vast op de rand

zie dit als gebrek aan ervaring en dan ga je dingen zoeken die er niet zijn.

maar nu heb je de originele herbruikt........ ook prima toch

• Author

Een ring die een paar mm beweegt is voor mij een verkeerde zegt 40 jaar procestechnoloog.

Edited by panman1100

;)

de zitting van een olie aftap bout is in bijna alle gevallen conische uitgevoerd en dus iets smaller dan de feitelijke opgegeven maat voering

(zie voorbeeld)

De originele afdichtring is wel 3-4 mm dik en dan valt het niet meer op

Jou quest zal niet eenvoudig zijn anders dan het originele afdichtringtje te blijven gebruiken of te bestellen want die M 12 is toch de correcte tenzij je een engelse maatvoering hebt in je schroefdraad

zegt mijn bijna 35 jaar ervaring in dieseltechniek pneumatiek en hydraulics en nog wat andere disciplines

jmp-magnetische-olieaftapplug-m14x150-met-ring.png.2a7440137d6f5797f85f8a29469540f7.png

Ik gebruik de ringetjes maximum 2 keer en dan mag mijn vriend de vuilbak deze hebben.

Een doosje met 10 aluminium ringetjes voor +/- 3€.

Deze zijn wel voor de ST1300.

IMG_4965.JPG.12b4e23c7b77bb224ec255ea052c184e.JPG

• Author

Waffie ik denk dat we langs elkaar heen praten.

De ring op jouw foto is wat ik bedoel, ik kreeg echter ...laat ik dan zo zeggen, dunne ringetjes die binnen dat conische gedeelte nog bewegen.

Het gevolg kan dan zijn dan een deel van de ring tegen het conische aanligt en het tegenovergestelde deel te ver er vanaf....en dat vind ik niet geschikt.

Je bent beslist een deskundige en goede vraagbaak, maar je hoeft niet bij voorbaat te denken dat ik dingen ga zoeken die er niet zijn.

En die paar boutjes losdraaien hoef je geen ervaring voor te hebben....het is wel handig als je iemand kunt raadplegen en ik dacht dat ik dat hier kon doen.

best jan,

Laat je door mij beslist niet van de wijs brengen..... noch het gevoel hebben dat ik wil beledigen.

virtueel heeft zijn beperkingen waardoor misstanden sneller plaatsvinden dan biij face to face

blijf dus vooral vragen want daar leren we allemaal van(ook ik)

haal er uit wat wat relevant is en stoor je verder niet

heb dus zeker nooit het gevoel dat je minder welkom zou zijn

wat voor mij, als zo vanzelfsprekend is ( schuifmaat nemen en meten en daarna naar het magazijn en de ring pakken die ik nodig denk te hebben)kan voor andere lastiger zijn

ik zal een volgende keer nicer zijn

• Author

Kerel je hebt mijn respect.

Ik kan helaas niet naar het magazijn, moet dit van thuis bestellen en dood de covid tijd met klussen die ik normaal een garage laat doen. Was wel leuk om te doen....samen met jullie.