Jump to content
Vandaag de nieuwe knipperlicht verklikkers die ik besteld heb bij Ali-Express gemonteerd op mijn Pan ST13300. Voor erg weinig geld toch veel plezier en veiligheid. [ATTACH type=full]28312._xfImport[/ATTACH]

Featured Replies

• Author

Hoe is de aansluiting dan?

Ik heb deze nu parallel over de normale knipperlicht aangesloten.

Edited by panman1100

precies, met een led relais knippert een halogeen lamp wel mooi, maar met een gewoon relais knippert een led lamp niet mooi !!

maar het is geen plug en play, van de 3 polen gebruik je er 2, je moet wel ff uitzoeken welke polen je gebruiken moet.

Hoe is de aansluiting dan?

Ik heb deze nu parallel over de normale knipperlicht aangesloten.

@kcools help me even herinneren .. je plugde de oude los en de nieuwe erin (heb je niet over polen gehoord) en dat was dat, toch?!

Ja die @Henk2511 ... die heb ik in eerste instantie gekocht in het oranje ....

Toen kreeg ik van Kees te horen er is een variant die wel echt plug & play is.

Toen gaf ie mij de eerder bovengenoemde (link) door.

@kcools help me even herinneren .. je plugde de oude los en de nieuwe erin (heb je niet over polen gehoord) en dat was dat, toch?!

Klopt, maar dan heb je het over een eenvoudig knipperrelais wat prima zijn werk doet, maar niet de mogelijkheid heeft om de knipper frequentie aan te passen middels het stelschroefje. Keuzes keuzes. ik heb de eenvoudige gemonteerd en dat doet precies wat het moet doen, mijn lampen laten knipperen wanneer ik een richting aan geef.

Ik heb ook diegene met de stelschroefjes, voor als het te snel of te langzaam zou knipperen. Heb tot op heden nog niet de behoefte gehad om er verder in te duiken.

Maar als @Henk2511 zegt dat hij zo'n relais gebruikt, dan kan hij ook vast vertellen welke van de 2 aansluitingen hij dan heeft gebruikt, dan hoef ik niet te zoeken :)

ja dat kan ik wel, maar ik moet ook even kijken !!

ik weet het zo niet uit mijn hoofd, ik heb ook die met regelbare knippersnelheid.