Jump to content

Lange termijn is afwachten...

Prijs 32 euro

Het ziet en voelt goed aan.

Zichtbaarheid is instelbaar....wel fijn snachts.

Alarm dan blinkt alles op...en.pieptoon lol

Montage met 3M.

Druk gecontroleerd met nauwkeurige manometer...klopt precies.

Temp sensors...afwijking van 1 tot 2 graden.

Temp geeft trouwens ook alarm.

Alarmen allemaal instelbaar.

20201127_200724.thumb.jpg.a0e1099bbca5c0834300b502a5f3f7cd.jpg

20201127_200835.jpg.ca49a545ab24296906ceda76dd2e0aa9.jpg

20201127_200810.thumb.jpg.21abf562eac653111325dc312b711a12.jpg

20201127_200852.thumb.jpg.91b3b3f9dae7be24d03d9d8f6a380788.jpg

Featured Replies

Dat zal afhankelijk zijn van de buitentemperatuur, maar zoals de weersomstandigheden nu zijn.... gokje ..... 20 graden? Maar er zijn er hier die er vast een zinnig en meer onderbouwd antwoord op kunnen geven; @waffie en @Lucky Luc !

Je moet realiseren dat iedere band een optimale werktemperatuur heeft wat direct leid tot het creëren van de bekende grip.

Belangrijk daarbij is de juiste bandenspanning

De warmte komt voort uit het bewegen van de banden doordat zij in contact komen met de weg en al zijn oneffenheid.

Dit constante flexen zorgt dat de band warmer wordt

Vanaf ca 5 Celsius graden gaat het de goede kant op waarbij met flink moeite moet doen om naar de 60 graden te komen

(voor toer banden een gangbaar temperatuur bereik)

sportbanden verdragen hogere temperaturen maar dat betekend ook dat er vlotter gereden moet worden om optimale grip te krijgen en daarom minder geschikt voor andere motorfietsen dan deze .

Vandaar dat op circuit bandenwarmers normaal zijn.

Edited by waffie

• Author

nadat de motor voorzien is van nieuwe olie en de cardan ook weer fris en fruitig is dan toch nog een paar km gereden.

Wat kan ik zeggen, dat TMPS werkt goed, ik zag de druk achter oplopen van 2.9 naar 3.3 en de temperatuur steeg van 7 graden naar 17 graden.

Opmerkelijk...had ik niet gedacht bij dit weer.

Voor was de druk omhoog gegaan van 2.7 naar 2.8 en de temp bleef op 7 graden staan.

Heb alleen me autobanden als referentie momenteel ! Banden druk bij 6 graden vandaag rond 13 uur was 2 graden van de band 2.0 en lopen tijdens rit van 100km op naar 2.3 .