Jump to content

ik wil de distributieriem gaan vervangen en km op internet verschillende riemen tegen en oor zeer uiteenlopende prijzen mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik een goede en betaalbare riem krijgen

heb ik alleen aan de riem genoeg of moeten er meer onderdelen vervangen worden

Distributieriem Honda ST1100 Pan European Gates - UitlaatStore motoronderdelen

Distributieriem Honda ST1100 Pan European - UitlaatStore motoronderdelen

mvg ajdr

Featured Replies

• Moderators

@Ajdr ,

Advies is bij 100.00 km inspectie.

bij 150.00 km vervangen.

Echter de leeftijd van de motor telt ook mee , de riem kan verdrogen.

Vervang niet alleen de riem maar ook de spanner en veer + de geleide rol.

Kijk voor verdere info eens op groepsaankoop d-riem , scheelt veel .

https://st1100-1300.eu/threads/groepsaankoop-distributie-set-februari-maart-2017.5106/

• Author

aller eerst iedereen bedankt voor de reacties

zoals sommige mensen wel weten heb ik deze motor aangeschaft als een project het is voor mij een uitdaging om deze weer goed en veilig op de weg te krijgen

ik heb hem tenslotte gekocht voor de sloop helaas is het pan virus zeer besmettelijk en heb ik besloten deze fiets te redden van de sloop hierbij hoort ook het juiste onderhoud en dus de riemwissel, zelf ben ik vrij handig en durf ik dit wel met de tips van iedereen op deze site.

tijd is geen probleem ik ben al ruim 20 jaar bezig om het motorrijbewijs te halen en denk echt dat het tijd word om een rijschool te bellen

ik kan deze klus ook uitbesteden aan de vakmannen zoals dennis en olaf maar die wonen niet bij mij in de buurt en wat is een hobby als je al het werk uitbesteed

ook weet ik dat deze motor in onderdelen het meeste waard is maar zeg nou zelf een pan opknappen is leuker dan slopen

• 3 weeks later...
de meeste tijd gaat zitten in het demonteren en terugmonteren van de kuipdelen. wat een beetje lastig is, is de framebuis die voor het distributiedeksel zit. het werk is het 'makkelijkst' als je de voorvork eruit hebt. voordeel daarvan is dat je dan ook meteen je vorkkeerringen (wel eerst de 2 'doppen' bovenop je veerpoten een slag los draaien voordat je de poten eruit haalt. het handigste gaat dat met een koppelmoer van 17mm) en je balhoofdlager(s) kan vervangen. het is dan wel een soort van open-hartoperatie en wellicht wat veel hooi op je vork, maar je hebt dan wel zo ongeveer alles in één keer gehad.
  • 9 months later...