Jump to content

Welke momentsleutel gebruiken jullie?

Merk en maat?

Zie diverse sets op motorsites zoals Louis maar die recensies zijn niet bepaald positief.

Gaan snel kapot of wijken af.

Wil eigenlijk toch gaan proberen om meer zelf te sleutelen.

Featured Replies

• Author

Zie van Proxxon diverse sets.

Alleen zie ik dan 1/4 en 1/2.

Ben een leek met dit soort dingen en wil niet een hoop uitgeven voor de verkeerde maat....

Ik heb er 2 van BGS.

5 - 25 Nm en 28 - 210 Nm .

Tevreden van en worden geregeld gebruikt.

Als ik er ooit andere koop zal het met een digitaal display zijn .

Dat is beter af te lezen.

Proxxon 40-200Nm

Kleine goedkope, 13,1-100Nm

Laat ze nooit kalibreren, weet niet eens waar dat kan. Wel altijd ontspannen direct na (kortstondig) gebruik. Zo vaak gebruik je het ook weer niet. De grootste is voor mij altijd de belangrijkste geweest, de kleinere is leuk erbij.

Verloopstukken kun je altijd bijkopen.

Tip, bedenk wat je aan gereedschap wenst maar niet direct nodig hebt. Als je op rommelmarkt rondloopt of onderweg iets tegenkomt kun je vaak voor prikkie goed merkgereedschap aanschaffen. Zo spaar je over tijd alles bij elkaar en groeit je gereedschapkist mee met je ervaring.

Welke maten heb je dan @Mister Vogezen ?

Zie 1/4 staan en 1/2 etc,

1/4 zijn die hele kleine vierkantjes in een doppenset, 3/8 de middelste en meestgebruikte maat in een doppenset, 1/2 is eigenlijk enkel voor "het lompe spul"

Wil je de meestgebruikte aanhaalmomenten gebruiken, dan heb je om het goed te doen 2 sleutels nodig, 1 met een bereik van ongeveer 5-30Nm en 1 met een bereik van ongeveer 20-100Nm. Dan kom je meestal uit op een 1/4 en 3/8 sleutel. Ik koop m'n spul graag bij www.autogereedschap.com, goede service en goed advies. De eerder genoemde BSG is een goede en betaalbare keuze.