Jump to content

Ik ben al enige tijd aan het onderzoeken welke navigatie het beste zou zijn.

Vandaag kwam ik een Garmin Zumo 660 tegen voor een schappelijke prijs incl lifetime update.

:cash-gif-emoji:

Heeft iemand ervaring met de 660?

Alvast bedankt voor het delen van die ervaringen.

Featured Replies

Ik zweer bij mijn telefoon en daarop de app waze ! Realtime verkeers updates , goeie duidelijke meldingen zoals stilstaande voertuigen aan de kant van de weg , bijna nooit meer files , flits informatie

, dit alles omdat een hele community van gebruikers de app telkens updaten , en omdat waze zijn gebruikers app volgt en vertragingen opmerkt in snelheid /real time , beter voorspelbaar! Tevens maakt waze gebruik van Ai ! (Artificial intelligence)

Hiermee is het net als met banden, ruiten, helmen etc.: je kan er eindeloos over ouwehoeren!

De Garmin 660 is een gedateerd toestel, toendertijd veel voordelen boven concurrenten, maar inmiddels zijn er door zowel Garmin als concurrent Tomtom, zoveel andere (niet altijd betere) toestellen op de markt gebracht, dat ik voor 'de beste' hoe zo'n relatief begrip dat ook is, zou gaan zoeken bij de jongere toestellen van genoemde merken.

Wat wil je ermee doen ?

Ik heb ruime ervaring met ondermeer een Zumo 660 maar als je alleen op asfalt wilt rijden zou ik voor 'iets' meer geld een nieuwe TomTom Rider 550 kopen. De Zumo 660 is zo langzamerhand wel een gedateerd apparaat. Het werkt allemaal nog wel maar het is traag en qua gebruiksgemak niet meer van deze tijd.

Mocht je meer willen weten dan help ik je graag verder.

Heb net eens Waze geinstalleerd, kende ik niet en altijd goed om eens iets anders te proberen. Helaas lijkt hij het hier niet te doen.... Google maps doet zonder moeite, Waze niets. Probeer het binnenkort nog een keer maar anders houd ik het bij Maps

Dat is merkwaardig. Ik gebruik geen telefoon op de motor, maar wel voor korte stukjes in de auto. Waze werkt, bij mij althans, perfect.

Waarom ben ik geen fan van telefoonnavigatie op de motor? er zijn verschillende redenen:

- Je telefoon is hier niet voor gemaakt. Het trillen, hotsen en botsen, laat de telefoon uiteindelijk stuk gaan.

- Het berekenen van een route op je telefoon, vraagt heel veel van de processor. Deze kan na lang gebruik zo warm worden, dat je melding krijgt: opladen gestopt, telefoon te warm. Het ding wordt echt heet!

- Je kan er geen vooraf gemaakte routes op inladen.

Het is een beetje 'schoenmaker blijf bij je leest.' :Smile:

Edited by PanEuRoel

Zo zie je maar weer, ik doe echt alles met Maps, nooit problemen, never nooit. Moet wel zeggen dat ik nu helaas Samsung heb terwijl ik altijd LG had. LG is echter niet in staat goede GPS op telefoon te krijgen, meerdere toestellen gehad, altijd gedonder met GPS gehad (lees " werkt gewoon niet").

Btw, Waze is bij mij gewoon mist..... zowel binnen als buiten vindt hij niets....Screenshot_20201113-222459_Waze.thumb.jpg.87e7c8d2f230a36726300151b6b5e55e.jpg

En dan heb je als app het bij mij al verloren

Ik heb al jaren een Zumo 660 en een Garmin XT. Enorme verschillen in mogelijkheden, maar de enige reden om de 660 voorlopig nog te houden: het past bij de leeftijd van de ST1100 Rolleyes. De reden om de XT aan te schaffen (geruild tegen een 396 LMT-s en kleine bijbetaling), ik dacht dat ik hem op de 1300 zou gaan gebruiken, maar de 1300 is inmiddels in onderdelen te koop in het hoge noorden (total loss na een aanrijding).

De 660 voldoet nog steeds, maar is inderdaad erg traag, zeker als het op herberekenen aan komt. Het is maar net wat je er van verlangd. De 660 wordt gebruikt voor toerritten, vakantie (zowel auto als motor) en begeleiding (wat minder geschikt hiervoor). De 660 is gedateerd, maar doet zijn werk in zijn eigen tempo en heeft geen weer en verkeersinformatie standaard. Voor verkeersinformatie is/was wel een optie beschikbaar (GM-12 of zoiets).

Ik zweer bij mijn telefoon en daarop de app waze ! Realtime verkeers updates , goeie duidelijke meldingen zoals stilstaande voertuigen aan de kant van de weg , bijna nooit meer files , flits informatie

, dit alles omdat een hele community van gebruikers de app telkens updaten , en omdat waze zijn gebruikers app volgt en vertragingen opmerkt in snelheid /real time , beter voorspelbaar! Tevens maakt waze gebruik van Ai ! (Artificial intelligence)

Ik ben nog steeds een verstokt TT liefhebber, en dan ook van de oude meuk, mijn favoriet is nog steeds de TT RiderV, oftewel de laatste "oude" versie. Daar kan ik mee lezen en schrijven en ben eigenlijk te eigenwijs om aan een nieuwe manier van GPS werking te wennen, al gebruik ik in de auto vaak Maps of HERE, offline ivm datagebruik.

Maar Waze, kun je daar "kronkel"routes in maken of routes importeren/exporteren? Ik ben met deze appp nl. niet bekend.

Ik hoor wel veel positieve dingen over de myroute-app.

Ik ben echter om hierboven genoemde redenen (of vooroordelen?) geen fan van een smartphone als primair apparaat voor navigatie: slecht bestand tegen hoogfrequente trillingen, hitteontwikkeling bij langduriger gebruik icm tegelijkertijd opladen, spiegeling scherm in volle zon.