Jump to content
Nou 10 jaar geleden deed ik nog aan winterstop! Afmelden voor 3 maanden die tijd is voorbij met de zachte winters, en ook nu ik al een tijdje geen super sport meer rij , gister nog maar eens mooie rit gemaakt door Limburg en stukje Duitsland, moet echt iets vinden om navigatie op het stuur te maken, denk dat ik maar in de Tupperware ga snijden van het stuur! Ik wil me telefoon vast maken want ben erg content met waze Navi app en me iPhone:) .

CDA708E6-C953-4914-B55C-CEB2A189E913.thumb.jpeg.70407f60e9326e0213ecc9456aa60b7d.jpeg

AA5F3780-F039-4783-B6F2-5629711A2010.thumb.jpeg.f6824ed95b0ec2d51f7d4b8901609f6b.jpeg

Featured Replies

Roger, ik heb een ram mount erop zitten die precies past op de verbinding van het koppelingspotje aan het stuur.

Hierdoor nergens iets gezaagd of wat dan ook, zit stabiel vast en trilt nauwelijks tot 140 km per uur.

Op de rammount zit dan een voerkant plaatje waar je verder op kunt borduren met een telefoonhouder.

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER]

als je de tijd hebt ?

de zoek functie gebruiken op items als ram en navigatiesteun of navigatiebeugel voor ST1100

er zijn een hoop voorbeelden en foto’s

succes

:biker:

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] ik heb wat foto toegevoegd waar er veel meer van zijn als je goed zoekt

bij mij achter het scherm een Ram mount, andere hebben hem op het stuurhuis, of zoals de smalle op de foto

2 bouten van rem of koppeling cilinderhuis ruilen voor langere bouten en dan aan de voorkant

tussen stukken zijn er in verschillende lengten zoals je ziet

succes

874BEA17-05AC-4AE5-801F-7531BAFFBA48.jpeg.3d464ace69285ff524e0bb34cc948351.jpeg81F97C07-B03A-4C13-B31E-38FB5F5B6A90.jpeg.760b44c9488dee810014db4bd99e1760.jpeg0DACDA6E-9078-4401-907B-D03D54ADC855.jpeg.799e1336bd149d8c742b338fd6366c70.jpeg

Tuurlijk geen winterstop ! Alleen met pekel blijven de tweewielers binnen.

Mijn navigatie zit op een RAM-bol die met een U-beugel in het midden van het stuur gemonteerd zit.

Hiervoor is een kleine opening gemaakt in het midden van het kunststof deel dat 'boven midden' op/om het stuur zit.

De navigatie zit zo niet zo mooi in je zicht (je moet iets verder naar beneden kijken) als wanneer hij op de kuiprand zou zitten maar wat mij betreft voldoet dit ook. En het zit bomvast ...

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] Koop een beugel van @marc pan maak die mooi vast aan de binnenkant van de kuip, zit je navi precies goed en niet voor je lampies .

als je foto’s wilt hoe ik het heb gedaan, hoor ik het wel.

Mijn pan beschikt over een garmin streetpilot 2820 die na mijn weten verouderd is.

Deze wil ik graag vewijderen en ook een mount erop voor mijn telefoon.

@Henk2511 Ik zie graag een foto van jou beugel :)

Iemand interesse in een Garmin streetpilot 2820?

Mocht Marc je niet kunnen helpen ...

Een Ram mount plaatje op je remvloeistof reservoir en vervolgens de gewenste opbouw en klaar.

Heb ik zelf en ben er tevreden over.

@Sandor78Zelf ook een 2820 gehad helaas was het toestel overleden.

Vond de 2820 makkelijker met routes in laden dan de nieuwere. [sneller]

Verschil met de nieuwere zie ik niet.

Met de 2820 kon je ook al muziek downloaden .

@Sandor78Zelf ook een 2820 gehad helaas was het toestel overleden.

Vond de 2820 makkelijker met routes in laden dan de nieuwere. [sneller]

Verschil met de nieuwere zie ik niet.

Met de 2820 kon je ook al muziek downloaden .

@ijskonijn de mijne doet het gewoon maar snap er niets van, ben een navigatie op deze manier ook niet gewend. Gebruik altijd mijn telefoon. Het klopt inderdaad dat je op deze ook muziek kan downloaden.

Onnodige Quote Verwijderd

@Henk2511 Ik zie de foto's graag tegemoed :)

Edited by Timbo

Winterstop? ZEKER WEL! Geen pekelzooi (zodra ze strooien staat ie binnen) aan mijn fiets..

Gewoon niet wassen voor de winter, dan blijft de pekel goed aan het vuil hangen...

En nee, die van mij rijdt de hele winter door tenzij er écht flinke nachtvorst is geweest. Niet zozeer vanwege de gladde wegen (kwestie van rijstijl aanpassen) maar wel vanwege de plakkaten ijs die van de trailers af komt zeilen. Die ga ik écht niet terug koppen.

Terug naar winterstop.

Topic is wat ondergesneeuwd....

ik rijd zolang het vertrouwd is.

grootste probeleem zit in de eerste en laatste 100m.

Die zijn in het algemeen ongepekeld.

En de pekel zelf? Geeft patina.

Een motor is als wijn of wisky/Cognac ed. Rijpt in de loop der jaren.

Vloeken in de kerk voor de poetsers. Mijn motor wordt vanzelf gewassen als ik rijd in de regen.

Met een knipoog,

Martin.

Mij gaat het niet om het poetsen.

Maar ik heb meer remklauwen met vanwege pekel vastgerotte zuigers gezien dan me lief is.

Het uiterlijk van mijn motor vind ik niet zo belangrijk, zeker van mijn offroadmotoren niet. Maar de technische staat moet perfect zijn en pekel kan dat aardig ruïneren.

Dus die paar dagen per jaar dat er pekel aanwezig is houd ik mijn motoren binnen.

In de winter is het super rijden.

Het koudst waarin ik heb gereden tot nu toe is -7 graden.

Op een pan super goed te doen.

Prachtige gevoel als ik eraan terug denk, ook het besneeuwd landschap, zonnetje en soepel slingerend over vaderlands mooie wegen.

Beetje nostalgie, lang geleden dat dat kon...... ;)

Alle items over pekel, kan ik kort over zijn,

Vanaf oktober poets ik mijn motor NIET meer tot eind maart.

Pekel zit op het vuil en in maart poets je alles er netjes af.

Kost je één volle zaterdag, maar dan blinkt die ook weer als het zonnetje.

Winter of geen winter je brommertje moet af en toe ook verwend worden :)

Grootste probleem met pekel tegenwoordig is dat het ook in de zomer wordt gestrooid en dan rij ik niet.

Is al de derde zomer waarin dat gebeurt, typisch Nederlands.

Ben opgegroeid in de tropen met temp van boven de 32 graden en daar is nog nooit over pekel gesproken.

Trokken daar een vest aan bij temp. onder de 26 graden.

Het was koud op de motor ..... :cool:

Winterstop, prima als je daarbij prettig voelt.

Respect voor ieders beslissing.

Enige allert is de eerste sneeuw en eerste vorst, dan gebeuren er de meeste ongelukken.

De wegen zijn nog niet voorzien van een pekelgehalte, moeten nog door het verkeer ingereden worden.

Organiseer veel ritten in de winter, zie wel steeds meer rijders aanhaken.

En off-road is natuurlijk helemaal top in de winter.

Het ultieme is sneeuw op de deels bevroren modderige ondergrond, dat is een super toffe ervaring.....

Wordt je gewoon weer een super kleine speels jongentje van....

Gelukkig rijden er tegenwoordig ook steeds meer dames off-road, super fanatiek heerlijk....

Maar mensen, rij zover tot je beschermengel je nog kan beschermen.

Ga niet voorbij je eigen kunnen...

Take care and be safe

Tja daar zeg je wat ...

Die pekel strooien ze niet voor niks op de snelweg maar het is en blijft pekel idd.

Verder blijf ook ik tot onder het vriespunt rijden .. droog is droog en stuurverwarming, verwarmde handschoenen en een deugdelijke balaclava doet wonderen.

@Sandor78 hierbij de beloofde foto’s, het mooie van een beugel van [uSER=84]@marc Pan[/uSER] is, dat je hem niet kunt zien !!

en mijn telefoonhouder van de action.[ATTACH type=full" alt="CD3B8D25-FE3F-4E66-A8C5-B2AC56983536.jpeg]37558[/ATTACH][ATTACH type=full" alt="324F122A-58C2-44FA-B4CC-93EA6128C8E5.jpeg]37557[/ATTACH]

Nice thanks, hij is netter weg gewerkt dan de mijne dat is zeker. Mijn voorganger heeft er een stuk traanplaat voor gebruikt lijkt het, en aan de bovenkant gemonteerd waar jij hem onder hebt.