Jump to content

Een zeer goed bewaarde topkoffer op de kop getikt, echter de lak is niet zoals ik hem graag wil hebben...lees er zijn krassen agv van opslag.

Ik wil de deksel laten spuiten, maar voordat ik iets geks ga doen vraag ik liever aan jullie hoe dat scharnier van de deksel losgemaakt word.

alvast dank

jan

Featured Replies

• Author

sorry, is 1100. de hoge versie.

het enige wat ik daarnaast mis zijn twee kleine busjes om de bodenplaat omhoog te houden.

Ik kan gewoon vergelijkbare busjes zoeken en of zagen maar als iemand iets weet waar ik dat kan vinden...graag.

• Author

Ik heb twee busjes....maar eentje daarvan is een vreemde. Denk dat di ergens anders van was.

Dan heb ik dus 1 busje met maatvoering:

hoog 2 cm

uitwendig 12mm

inwendig 9mm

dat is op de tekening dan busje 1.

Daarnaast zijn er 2 plastic dopjes weg op de tekening 2

busjeendopje.jpg.c79ccb0f1427942e72d8a2664fc21554.jpg

bracket-top-box.jpg.f2964d3839fd4da23ceb6877d57d778f.jpg

Die 2 busjes die ik heb zijn de originele, de onderste plaat op de tekening heb ik gebruikt om mijn 1300 koffer op de 1100 te krijgen, de grondplaat van de 1300 past hier ook op.
  • Author

Heb nu de hoge 1100 koffer van iemand overgenomen, de kunststof en inwendig is alles nieuw, sloten zijn in orde en sleutel is erbij.

Wordt komende week in de B-162 M gespoten, schadehersteller wil dat wel voor 100 euro tussendoor doen.

Nu nog die busjes vinden, en anders zoals iemand al zei zoek ik een buis en zaag ik zelf...morgen maar eens bij Hornbach kijken

Nu alleen nog uitvissen hoe die deksel los gaat

Voor die busjes, kan je ook een boutje van M12 nemen en een gaatje van 9mm in boren.

Kop er afslijpen zo heb je ook de busjes , mocht je er anders niet uit geraken.

• Author

Iemand advies voor die deksel ?

Thanks Marc, maar met mijn huis tuin keuken boormachientje zal niet zo 123 lukken.

Gewoon een stuk cv buis van de bouwmarkt halen en op maat maken, die zitten bij de meeste grond platen, ten minste ik heb nog nooit van die originele gezien :Smile:
  • Author

Leest er nu niemand dat ik zeg dat ik de busjes wel heb ??

Ik wel, maar niet dat je ze weg deed...hoopte het wel....3 stuks ?

• Author

Super van je aanbod Henkb2511, maar dan kom ik er eentje tekort.

Zal morgen eens bij Hornbach kijken anders neem ik deze van je over.

Andere Henk, zal het eens proberen...nu heb ik geen drijver maar een platte nagel zal wel lukken denk ik.

We gaan aan de slag.

• Author
Helaas. Dat scharnier zit plastic en op een manier vast gedrukt in de koffer. Dat krijg je gewoon niet los.. spuiter moet maar afplakken, gaat echt niet anders