Jump to content

Modderscherm.thumb.png.5fc56da6c27687591f54e38a5bedcb63.png

Gisteren serieuze uitschuiver gemaakt met de Pan. Op een rechte weg, uitgegleden in een hoopje modder. Ben eerst op de graskant terechtgekomen en moet daarna een buiteling gemaakt hebben, maar dat herinner ik me niet. Wel vreemd dat de motor aan beide kanten beschadigd is de hele voorkuip tegen het stuur gedrukt is. Zelf enkel een licht verstuikte enkel aan overgehouden, dat valt dus wel mee, maar ik vrees voor de Pan. Nu op zoek naar een plek waar ik hem voorlopig kan stallen. Iemand? Hoeft niet gratis te zijn. Dan eens goed onderzoeken en zien wat er nog kan gebeuren. Maar als kuip en de rest vervangen te duur gaat worden, denk ik dat er binnenkort een Pan in onderdelen te koop zal staan.

Modderkuip.thumb.png.ca0d8275ade91aea01f748925b883f80.pngVeldpan.png.7a4ee61d979a31b196c10168437162e8.png

Featured Replies

Oei! Dat is sneu!

Gelukkig zelf geen onoverkomelijk letsel!

Die weg ligt er niet lekker bij inderdaad! Limburgse löss?

Sterkte met je enkel en herstel van de motor!

Gelukkig heb je zelf (nagenoeg) niks. De rest is (maar) materiele schade.

Zou geweldig zijn als je Pan weer (betaalbaar) in oude glorie hersteld kan worden.

Veel succes en sterkte met herstel, die motor is (maar) bijzaak....

heb zelf na een val mijn dijbeen gebroken, en de motor had niks, als er een keuze was had ik liever de motor totall los gehad. misschien kun je de weg beheerder aansprakelijk stellen, ff overleggen met je verzekering.
Sterkte @tManneke, dat is niet leuk, maar zoals [uSER=1903]@Jan KoekePan[/uSER] al zegt, gelukkig heb je zelf niks. Uithuilen, repareren en daarna weer gaan rijden! Ik ben zelf twee keer onderuit gegaan, met mijn Silverwing in de Eifel en met mijn Pan met tussen de files door rijden bij het Prins Clausplein bij Den Haag. Ik rij nu nog steeds met een barst in het kontje van mijn Pan.

Je had die prut amper kunnen ontwijken als ik zo naar de foto kijk. Ik hoop dat je enkel en je ego snel herstellen.

Is het in België ook mogelijk om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen?

Dan is dat misschien het overwegen waard.

Sterkte!

• Author

De wegbeheerder kan in dit geval niet aansprakelijk gesteld worden: het gaat om een landbouwweg, en dat is ook duidelijk aangegeven.

En verder: ach, komt wel goed, is niet de eerste, en zal ook niet de laatste keer zijn. Ik zit in die derde categoerie motorrijders: die die meer dan een keer gaan liggen. In elk geval: geen modderwegen meer voor mij. :cool:

Misschien eens goed kijken wat er allemaal van kuipdelen er stuk is,

en wat er te redden valt door desnoods aan de binnenkant de te gaan lassen van de kuipdelen.

Ik heb nog een volledige politiemotor in deze kleur laten spuiten die ik nog heb liggen.

Misschien geraken we er wel uit.

Ai niet goed. Hoop dat het materieel ook al meevallen.

Schreef het laatst ook al op FB toen ik vorige week in de eifel rond toerde....de boeren laten agv aardappel rooien veel rotzooi achter op de wegen.

Ik had mijn tomtom kronkelaanduiding al verhoogd naar 1 om de landwegen te mijden.

Ook de bladeren die tot pulp zijn vergaan doordat autos erover heen rijden....mijd die ook maar in de bochten van Ardennen en Eifel.

Is het in België ook mogelijk om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen?

Dan is dat misschien het overwegen waard.

Is in NL ook bijna niet te mogelijk, er is nl een clausule dat een wegbeheerder onmogelijk dagelijks zijn gehele wegdek kan controleren.

Het is alleen mogelijk als je kunt aantonen dat een wegbeheerder meermaals geattendeerd is op een zorgelijke situatie.. dan kunnen ze zich niet verschuilen achter die clausule.

https://vng.nl/artikelen/wegbeheer

Hier zijn wegen die enkel bestemd zijn voor bv tractors e.d.

Zoals dit hier ,

1604870264648.png.c80ea5f52d34a33754c5dbdc13555e7d.png

Ik weet nu niet in dit geval van tManneke.

Heb je hier iets voor dan heb je pech.

En die landbouwer op zijn aansprakelijkheid wijzen .... .