Jump to content

Goede middag,

Naast dat mijn benzineslang gescheurd is heb ik ook de FI 25 storing. Ik heb er van alles over gelezen op dit mooie forum, de bedrading gecontroleerd en daarna de sensoren omgewisseld. Helaas nog steeds dezelfde storing dus dat betekend zeer waarschijnlijk een nieuwe ECU. Dat is wel een beetje een domper want ik heb de motor pas een maand maar helaas je kan wel eens wat hebben.

Ik heb al wat zitten zoeken op het net maar kan eigenlijk alleen maar een unit van een 2010 model vinden en die van mij is van 2003. Ik heb ergens gelezen dat de ECU van latere modellen niet past of werkt, weet iemand of dat klopt?

Hebben jullie nog suggesties waar ik zou kunnen zoeken of heeft iemand ervaring met het laten maken? Er is een bedrijf dat dat doet, maar ook dat is vrij prijzig.

Tot slot; moet ik de sleutel opnieuw programmeren? dat was mij niet helemaal duidelijk. Ik heb wel al de beschrijving gevonden.

Een voordeel is wel dat ik mijn fiets nu wat beter leer kennen!

Alvast bedankt,

Dylan

Featured Replies

Misschien deze jongens eens proberen:

Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

www.carmo.nl

Anders gebruikt, lijkt me sterk dat die in Duitsland niet te krijgen zijn, al op Ebay.de gesnuffeld?

Wel lullig trouwens dat je dit na een maand al meemaakt.

De ST1300 ECU staat als niet repareerbaar te boek.

Niet dat het onmogelijk is.

De unit is volledig ingegoten in polyurethaan.

Voor zover mij bekend zijn de ECU’s met HISS onderling uitwisselbaar.

Partnummer: 38770-MCS-G02

Bij vervanging van de ECU moet ook de transponder in de sleutel worden gewisseld.

Boonstra heeft er op dit moment volgens hun website 2 op voorraad. Weliswaar met een complete set sloten.

Martin.

Edited by Portupan

• Author

Bedankt! Ik zie net dat de stekkers van de latere modellen af lijken te wijken( 2010+). Ze hebben drie rijen met pinnen en die van mij 2. Ik heb bij Boonstra complete sets gezien met sleutel en sloten, is dan wel een goede optie. Op ebay alleen uit het buitenland en dat vind ik een beetje riskant voor dat geld.

Carmo zegt op de site dat ze de 25 / 26 storing niet kunnen oplossen :-(

Hoi long John ik heb eigenlijk al een paar jaar hetzelfde probleem.nokkensensor links .dat zit idd in de ECU en ik heb ook contact gehad met die jongens uit Helmond zeiden toen ook al dat het niet te repareren is .

Nu rijd ik al een jaar of 3 rond met deze storing en ik denk dat het benzine verbruik gelijk is gebleven.

Ligt veel aan je rechterhand.

Een heel set van ECU sleutels en slot is een dure aangelegenheid.

Heb er wel aan zitten denken maar zolang ik er zelf mee rijd vind ik het best.

• Author

Ik geloof je graag maar ik krijg het in mijn hoofd niet goed, ik heb dat ding net en ben van plan er een paar ton mee te gaan rijden dus heb ik maar een set besteld in Ureterp (die Martin ook had gezien:)). Scheelt toch €1000,- op een nieuwe.

Mijn vader is handig met electronica en die wil wel eens een poging wagen de hars van de oude unit op te lossen en te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik verwacht er niet te veel van maar je weet maar nooit.

Grt, Dylan

• Author

Toch nog een vraag, kan ik mijn bestaande sleutels niet programmeren voor de nieuwe ECU? Is het de sleutel die je programmeert of de ECU? Ik heb wel de handleiding gevonden voor het maken van nieuwe sleutels (met een goede chip kan je nieuwe sleutels maken) maar kan dat ook met bestaande sleutels?

Ik krijg de hele set maar zou dan eigenlijk alleen de sleutels nodig hebben voor de nieuwe ECU of mis ik iets?

Grt Dylan