Jump to content

Helaas heb ik mijn Pan ST1300 in de verkoop moeten zetten.

Ik kreeg last van steken bij de nieren, nu ben ik bij de fysio geweest en blijkt dat er wat blokkades zaten in de rug en ribben die uistralen.

Ik had aangegeven dat dit erger is na een rit op de motor.

Hij geeft eigenlijk aan de de rechtop houding op de Pan niet ideaal is voor mij, ik zak iets door waardoor de klachten ontstaan.

Advies is eigenlijk om een wat meer sport/tour te kopen waardoor ik meer voorover buig. Rij al met een niergordel.

Had op mijn CBR ook nooit klachten.

Nu ben ik dus aan het orienteren naar een andere motor alleen hoop ik dat er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben.

Proefrijden is leuk maar dat heb ik ook met de Pan gedaan en toen niets gevoeld.

Het is echt iets wat na een langere tijd is begonnen en niet meer is weggegaan.

Wil niet weer straks op een motor stappen en na enkele maanden beseffen dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt.....

Ik snap dat dit natuurlijk een lastig verhaal is.....

Featured Replies

Waardeloos he. Heb je iets moois krijg je zoń bericht. Het is natuurlijk heel persoonlijk maar overweeg eens te kijken naar een FJR 1300. Standaard zit je daarop, afhankelijk van je lengte, iets naar voren gebogen.

Daarnaast heb je natuurlijk nog een optie om bijvoorbeeld een met een aangepast zadel op de Pan te blijven rijden..

Succes met deze uitdaging !

Tja sport tour ! Yamaha thunderace zelf mee gereden maar ik kon daar geen 40 km mee rijden dan was mijn rug namelijk net een stijve plank, ik heb ook een hoop rug problemen gehad , ! Ik kon geen sport tour / of super sport meer rijden ! Ik hoop dat je de juiste motor vind !

ik zou je adviseren huur eerst eens een paar motoren voor een weekend particulier via Motoshare , dan weer je zeker wat goed voor je rug is of niet , voordat je weer een miskoop doet !! Suc6

• Author
Ja denk dat ik mezelf via MotorShare ga orienteren, kun je relaxed een dag rijden om te kijken hoe je dan van de motor af ga stappen.
Ik zelf rij al weer een paar jaar cbf1000f, sport toer van honda. Als ik je verhaal lees lijkt me deze motor voor jou ook prima geschikt.

Een moeilijk oefening / opdracht Diver 2000.

Proefrijden zal zowat de enige oplossing zijn die we met z'n allen kunnen bedenken.

Knap vervelend dat motorrijden wordt beperkt door rugproblemen en veel mensen sukkelen met hun rug.

Ik ook , mijn onderrug maar op de Pan heb ik geen last.

In ieder geval succes , wij zijn benieuwd wat het zal worden.

Succes met het zoeken naar een geschikte motor @Diver2000 . Je gaat er vast eentje vinden. Ik lees nog niet dat je de optie 'stoppen met motorrijden' overweegt! Dat getuigt van doorzettingskracht en motorliefde! Veel succes!

Edited by panman1100

@Diver2000 , ik lees net dat je stuur verhogers op je Pan hebt, hierdoor ga je ook meer recht op zitten.

Heb je al geprobeerd zonder deze?

Het zou zonde zijn als je er later achter komt dat dit een oplossing geweest zou zijn.

Je mag op mijn CB 1300 proefrijden.

Die staat tevens te koop....omdat ik op een ST1300 wil overstappen.

Klink achteraf gezien wat commercieel maar is niet zo bedoeld.

Mocht je op de CB willen proberen kan dat.

Daar hoeft geen ruil of aanschaf achter vandaan te komen.

Lijkt me niet fijn om voor zo'n reden afscheid van je droommachine te moeten doen.

Edited by Signum

Driver 2000, als ik met een RT 1200, of b.v. een allroad zoals een Africa twin rijdt heb ik door de rechtop houding last van mijn rug. Soms enkele uren tot dagen. Ik heb op mijn 1300 de buddy in de hoogste stand staan en en het stuur zonder verhoging. Kan zonder problemen tijdens vakantie trips tot 5 á 6 uur zonder problemen en pijn tochten maken.

@Diver2000 hier ook een motorrijder met rugproblemen. De wervels L3 en L4 verschuiven af en toe.

Ik heb geen problemen met het motorrijden op de 1300. Heb het zadel in de middelste stand (Top Sellerie) en heb wel stuurverhogers. Ben 1.92 en zit dus wel beetje voorover.

Als tip inderdaad even de verhogers verwijderen en het zadel in de middelste of laagste stand zitten.

Proeftijden op andere modellen is natuurlijk altijd een goed idee.

• Author

@Rimconator bij mij zitten L4, L5 enL6 aan elkaar.

Krijg met het zadel in de middelste of laagste stand kramp in de benen, heb ik trouwens na 200 km ook met het zadel in de hoogste stand helaas..

@Diver2000 Ik heb ook heel veel last gehad van kramp in mijn benen. ik neem nu 2x daags Magnesium Citraat 400mg en heb het nooit meer.

Ik ben helaas ook rug patiënt, heb daarvoor bij elkaar meer dan 2 maanden in ziekenhuizen gelegen en 1x geopereerd aan een hernia L4,L5.

Heb op de motor veel minder last dan in de auto (aangepaste stoel). heb een corbin zadel en rij rustig 600 km op een dag. Wel stuurverhogers.

Maar ik realiseer mij maar al te goed dat rugklachten voor iedereen anders zijn, dus wat is een goed advies?

Hoi @Diver2000,

ik zou ook om te beginnen eerst de stuurverhogers er eens tussenuit halen.

Ik heb nog voetsteunverlagers voor een 1300 liggen, die kun je tegen verzendkosten hebben!

Dan kan je zadel lager, zonder pijn aan je heupen of knieën te krijgen! Let wel op; als je graag heel plat door de bochten gaat, raken ze soms het asfalt.

Als een meer voorover gebogen houding jou helpt, dan zou ik, zoals hier aangegeven, eerst de stuurverhogers verwijderen en gebruik maken van Cabby' aanbod. Helpt dat niet, dan gewoon een dag lang met een huurmotor op pad. Succes met je zoektocht.

Zou jou in dit geval zeker een Honda Goldwing (1500 of 1800) aan willen raden. :vroem:

Ik heb eventueel wel interesse om de stuurverhogers over te nemen.Pleasantry