Jump to content

Geknepen Fiat 500 met achterwielen dicht bij elkaar als motor in Duitsland!

Ik stuitte vandaag op internet op een wel heel bijzonder voertuig uit Duitsland:

Fiat500Ellenator.jpg.33dd4cef0d6e4a2d889f172a371ba191.jpg

In Duitsland mag je al vanaf je zestiende je A1 rijbewijs halen, dan mag je motorfietsen die tot 80 kilometer per uur kunnen besturen, en dus de Autobahn op. Gelukkig weten de meeste jongeren dat dat niet verstandig is, dus beperken ze zich meestal tot de wat rustiger wegen.

Een geknepen auto met de achterwielen dicht bij elkaar telt voor de wet ook als A1 motorfiets. Waar bij ons de zestienjarigen met te veel geld in een brommobiel rondtuffen, kunnen ze in Duitsland dus met een net-niet-auto de snelweg op. Ellenator bouwt deze voertuigen op basis van verschillende voertuigen. Bijvoorbeeld de zustermodellen VW Polo - Skoda Fabia - Seat Ibiza, maar tegenwoordig is de Fiat 500 ook populair.

https://www.alexmiedema.nl/2018/05/26/ellenator-maakt-driewieler-fiat-500/

Edited by DuinPan

Featured Replies

Ik krijg bij deze beelden een flash back

mijn opa had zo’n 40 jaar geleden een groene Reliant, omdat hij zijn hele leven alleen een motor had gehad en te oud werd

een groene geheel gespoilerd en recaro sportstoelen had zelfs een naam Kermit

omdat mijn oom uit de racerij komt er een Porsche motor ingelegd

we hadden bekijks

:biker:

• Author

OMCNJT2020-16a_0.jpg.37cbe6b60e947449b73610fccba4a7b2.jpg

De voorvader van alle driewielers, de BMW Isetta. Zelf gefotografeerd op de Grossglockner tijdens mijn motorvakantie in september.

Hoi hier waar ik woon zijn die dingen al lang aan het rijden.

De ombouwpakket is niet echt goedkoop.

Je zit wel droog,maar zou dan liever wachten op een echte auto.

Geloof dat de fiatgarage hier in Stadtlohn er ook 1 te koop heeft staan ook een fiat 500

Er staat zelf op internet een st1100 driewieler te koop.zie je veel in england