Jump to content

Vraag,

een goed origineel zadel, wanneer deze buiten in de regen staat

en de druppels erop blijven liggen,

verkleurd de plek, een soort weer erin, de volgende dag is het kleur wel weer origineel,

is ook bekend waar het zadel mee te behandelen is,

tegen weersinvloeden

ik ben nieuwsgierig naar ervaringen en oplossingen

Featured Replies

Maar gebruik het spaarzaam want voor je het weet roets je van je zadel af!

Ik heb 13 jaar op een origineel ST1100 zadel gereden en er nooit iets mee gedaan. Zadel is altijd mooi en waterdicht gebleven, dus of het nodig is deze te behandelen betwijfel ik.

Is het originele zadel van de Pan nou wel of niet van echt leder?! Ik meen van vinyl toch?

Nou ja in ieder geval is mijn customized zadel niet van echt leer maar van kunstleer (vinyl) en dat behandel ik met Motul zadel reiniger:

Het zadel heeft het onder de verschillende weersomstandigheden en de vele kilometers die je mogelijk zwaar te verduren.

Om het motorzadel optisch en technisch in perfecte conditie te houden gebruik je de Motul E4 Perfect Seat Spray.

Dit onderhoudsmiddel herstelt de originele kleur en glans van het zadel.

Bovendien biedt het bescherming tegen verkleuring door UV en het verweren van het zadel.

Een belangrijke eigenschap van de reinigingsspray is dat de stroefheid van het zadel wordt behouden.

https://www.motorkledingcenter.nl/motul-e4-perfect-seat.html

Goedkoopste adres: Oliehandel.nl

Wel leer?

https://www.nr1motor.nl/leerreiniger.html

• Handig, en zuinig in gebruik.
  • Kan gebruikt worden op lederen jassen, broeken, schoenen, laarzen, handschoenen, motorzadels en zadeltassen.
  • Biedt een effectieve bescherming tegen schuurplekken en het vervagen van de kleur.
  • Het waterafstotende karakter verlengt de levensduur van het leer.
  • Verwijdert snel en eenvoudig beschadigingen en kleurafwijkingen.

Goedkoopste adres: Nr1motor.nl

Edited by Tiesemans

Originele is idd Vinyl. Schoonmaken met driehoek groene zeep werkt prima. Vinyl is een rubberachtige plastic. Leder reiniger bevat zeep + voedende stoffen special voor leder. De zeep in de formule werkt natuurlijk gewoon maar met de rest doet een plastic zadel niet heel veel.

De Corbin die wij hebben hebben we een compleet assortiment met allerlei flesjes voor specifieke doelen.

-Indring verf voor zware slijtage of beschadigingen en toplaag krassen.

-Schoenpoets van Kiwi voor zonverkleuring en kleine krasjes

- Rapide Lederdressing om het leder te voeden en indroog scheurtjes te voorkomen.

- Carnaubacreme, schapenvet of uiervet om de naden waterdicht te krijgen.

-Leder protector wat zorgt dat alles minder snel beschadigd en dus onderhoud niet zo vaak nodig is.

- Zadel grip die bijv ook in de ruitersport wordt gebruikt. Deze doet wat de naam doet vermoeden.

Leder heeft behoorlijk wat meer verzorging nodig dan standaard Vinyl.

• 3 weeks later...
Ik gebruik deze leer verf, zie foto , verder impregneer ik me leer met zadel vet wat ik soms uit de schuur neem , dat is van me vrouw en doet ze het zadel en leer tuig van het paard mee invetten! Ik wrijf het na met een droge doek na 10 min ! :vroem:

376E372F-4ED3-4CC8-88D2-11DA85D21354.jpeg.7ed57261e4d4111698c2650eb86fd276.jpeg