Jump to content

Ik ga alleen maar terug in cilinderinhoud de laatste jaren ...

Een paar jaar geleden heb ik vlak na elkaar mijn huidige ST1100 en een VFR750F gekocht.

Beide prachtige Honda V4's uit de -wat mijn betreft- goede tijd.

Vorig jaar heb ik daar een XL600V Transalp bijgekocht.

Afgelopen winter in een gekke bui een bouwpakket (gestrand project) van een Honda NX250 Dominator.

Twee maanden geleden heb ik een Beta Rev3 270 gekocht om het triallen na een kleine pauze van 26 jaar weer op te pakken.

Ik zal wel in een midlife crisis zitten :-)

Anyway, de VFR heb ik afgelopen weekend na lang twijfelen weer verkocht.

Ik reed er nog maar nauwelijks op en het zou nog minstens 2,5 jaar duren voordat de eerste van mijn drie zonen er op zou mogen rijden.

Naast het nog steeds zeer comfortabel rijden op Asfalt met de Pan (die ik ook niet weg doe) rijd ik tegenwoordig driekwart van mijn tijd naast het asfalt.

Vandaar dat ik mijn motorverzameling daarop aanpas.

Ik had dus al een NX250 Dominator maar dat was nog een bouwpakket.

Nu heb ik er een rijdend exemplaar bijgekocht met nog een extra blok

en héél veel onderdelen waarmee ik in principe twee prima NX250's moet kunnen opbouwen.

Hiermee kom ik de winter wel door :-)

Motor1.jpg.bb24e8a1ae90b4474a1199e21d4af76d.jpg

Featured Replies

Super gave NX!!!

:oh no:

Hoe herkenbaar is dit @Garfield, ik rij ook nog steeds met veel plezier over de onverharde wegen op mijn 14 jaar oude WR250F! Tja, midlifecrisis of niet, het voelt gewoon mieters goed!

Yahoo:

20201019_153540.jpg.9c1cd9189d401488528f0d71640a546b.jpg

Enige verschil is, van 1300cc naar 1700cc gegaan, wat betreft de wegmotor. Dus daarin niet minder, maar zelfs méér CC.

:good:

Edited by Cabby

Erg nette NX, heerlijke motortjes. Ik heb er jarenlang woon-werk op gedaan, tot hij na (naar schatting, al jaren met fietsteller als snelheidsmeter) ca. 100K met luid geratel de geest gaf. Ik had het blok al 2x eerder weer tot leven gewekt, dus ik vond het wel genoeg geweest, de rest van de motor was ook behoorlijk versleten door 12 maanden per jaar rijden. Heb 'm toen voor weinig voor onderdelen weg gedaan.

Paar maanden geleden kwam er weer eentje op m'n pad, een niet-lopend project, voor overschrijfkosten op te halen. Dat kon ik niet laten staan en deze staat nu geduldig onder een zeiltje te wachten tot ik zin/tijd heb om ten eerste te kijken of hij nog loopt en dan er wat leuks van te maken. Een motor origineel laten zit niet in m'n aard :P :P :P

Mooi hoor zo een Dominator. Deze ziet er nog super strak uit zeg! Wil zelf ooit nog een '79 Honda CR250 Elsenoir. Vriend van vroeger hadden er een, mooie klassieke crosser. Geweldige machine en super leuk om mee te rijden.

?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.LOU56Hlpnf9groSebaNDTQHaF9%26pid%3DApi&f=1

Iedereen heeft denk ik wel zijn eigen "ooit nog eens" lijstje. De ST1100 stond er bij mij al jaren op als 1 van de 6 en is nu eindelijk in het bezit en gaat voorlopig ook absoluut niet weg. Maar op mijn "misschien ooit" lijstje staan er nog 5.... CR250 Elsenoir, een CBX1000 6cylinder en de GL1500 van de laatste serie. Plus de RG250 Gamma 2takt (of nog liever de RG500 Gamma) en de GSXR1000 K3 Yoshimura van Suzuki.

@PandaBlack, kijk eens op FB bij de groep 'klassieke motoren te koop'! Zul je veel van je lijstje tegenkomen!

;)

Wat hebben veel mensen hier, incl. mezelf, toch nog steeds met de GL1500 hè!?

Bij mij staat hij ook nog steeds op het verlanglijstje!!

Vanaf wanneer is trouwens de 'laatste serie' eigenlijk?

Edited by Cabby

@Cabby 1998-2000

" In 1990 Honda updated the brakes to drilled discs, but this wasn’t much to write home about. A major change happened in 1995 with the bike gaining a lower seat height and narrower frame, so if you are shorter in the leg search one of these models out, and in 1998 the engine’s heads were altered very slightly and a new exhaust fitted. Other than these updates, it was basically just colours for its 12-year lifespan. "

bron

Hoezo terug in cc's? Mijn droommotor is nog steeds de Yamaha VMax. Vind het gewoon een stoer ding, alleen heb je er geen r**t aan. En om 'm nou alleen voor de heb aan te schaffen is ook weer zowat. Ik blijf de Pan nog wel ff trouw. Kun je tenminste fatsoenlijk mee op vakantie.

Tuurlijk @RRR dat is ook zo! Daarom hebben we deze alleen erbij/ernaast, niemand zegt

dat het ipv de Pan of welke toermotor dan ook moet komen.

Voor mij, en meerderen, gewoon een 'uitlaatklep' of een 'effe iets anders' gevoel

:good:

En ja, de VMax is absoluut een mooie en stoere machine! Nog nóóit op gereden, maar dat ding straalt power uit!

Ik herken dat @marccc, metname het topzwaar van de Pan werd mij te moeilijk, in combinatie met mijn korte beentjes......

Heb nu een motor die weliswaar 60 kg zwaarder is zelfs, maar kan hem 'al zittend' makkelijker rangeren. Alle gewicht zit namelijk héél erg laag.

Maar eerlijk is eerlijk;

voor mij gaat er, qua sportief toer rijden, niets boven een Pan-European!!!!!

Unknw

Edited by Cabby