Jump to content

Zoektocht Pan st 1100 verloopt moeizaam

Nou beste Pan liefhebbers ben al weer 2 mnd verder, div pan st 1100 bekeken, alles rond de Prijs van 1500 euro !!! Mijn budget !

Wat een teleurstelling tot nu toe !

De Pan mag wel een degelijke motor zijn , maar kom toch veel tegen met storingen, achterbrug rot . Uitlaten slecht enz enz .

Mensen die hem na 1 maand al verkopen.

Pariculieren die snel een snabbel willen maken met de goede naam van de “Honda Pan.... “

Ik snap dat ik geen nieuwe motor koopt! Maar dat hij technisch in orde is mag je toch wel verwachten ....

Dus tot nu toe geen goede ervaring met de zoektocht naar een Pan st1100 , (met of zonder abs ) , de moed zakt me langzaam in de schoenen

Featured Replies

Gewoon volhouden. Ruwe diamanten liggen nooit voor het oprapen daar moet je naar graven. Onthou, een vraagprijs is vaak een richtprijs. Ga bewapend met kennis en vergelijkings materiaal de onderhandel strijd aan. Motorseizoen is nu "ten einde" dus worden ze weer wat goedkoper.

Edit; zelf ruim 4 maanden gezocht tot ik onze tegen kwam.

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] gewoon dit forum in de gaten houden.

hier aangeboden motoren zijn in het algemeen goed onderhouden en in goede staat. Is ook wat waard.

If you pay with peanuts you get monkeys.

oftewel : alle waar naar zn geld.

Zelf iets goedkoops proberen op te lappen kost meer dan gelijk wat goeds kopen.

Genoeg getuigen op dit forum....

€1500 is ook wel een HEEL beperkt budget voor een pan in goede staat. Dan kom je idd snel in het gebied van slechtere uitlaten en andere zaken welke alsnog goed geld kosten.

De mijne was €2500, wat geen slechte deal was en dan toch nog binnen een jaar ca. €1000 kwijt aan nodig onderhoud, zoals banden, remleidingen, distributieriem en klein spul als filters en vloeistoffen.

Dat is nou eenmaal wat het kost.

Ik heb mijn eerste 1100 voor €1400,- gekocht. Alleen een uitlaat vervangen en ondanks al het gedane onderhoud de distributieriem ed vervangen en een grote beurt gegeven. Ontzettend veel plezier gehad en daarna overgestapt op een 1300 van een forumlid. Daar rij ik nu alweer 3 à 4 jaar zonder enig probleem mee rond. Mijn 1100 is naar een ander forumlid gegaan. Ik koop liever via het forum zodat ik weet dat ik met een liefhebber te maken heb.

Tja, misschien toch je budget bijstellen. Zeker bij een oude(re) motorfiets kom je weleens wat tegen.

Misschien ter overweging/info:

- Setje banden rond de € 300,-

- Distributieset (met thermostaat) € 230,-

- Grote beurt € 150,-

- Uitlaat € 500,-

- Achterbrug € 300,-

- cardanklok + meenemer € 350,-

En dan moet het er nog op.

En ja er zijn goedkopere en duurdere alternatieven, het is maar een richting hé :)

De Gouwe staat overigens nog steeds te koop, dus............ ;)

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] hoeveel km heb je reeds proef gereden?!

Denk je dat je genoeg gevoel voor de Pan hebt gekregen om er echt graag eentje te willen?!

In dat geval loont het idd om even door te sparen.

Soms (of misschien wel vaak) is de Pan gewoon jou droom motor zoals bij mij het geval was. Ik heb dan ook (als heropstapper toen) alleen gezocht naar een 1100 en het geluk gehad dat ik een hele mooie vond. Met wat geduld komt die ene vast wel langs voor jou budget. En anders kun je nog wat doorsparen tot je er een gevonden hebt.
  • Author
Ja ik heb de pan al eerder gereden een uit 92 , en ik werd daar erg blij van ! Beter dan me bmw rt toendertijd! Hij voelde erg solide, en stuurde erg fijn ! Zit houding vond ik ook erg prettig. Ik hoop op de zelfde ervaring als ik de kans krijg een aan te schaffen !!!

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] Gefeliciteerd en veel plezier

:biker:

En dan de foto‘s. ??????

we zitten met smart te wachten

• Author
Ja binnen mijn budget ! Heb hem van skippy gekocht hier op dit forum en de foto’s bij deze ! Na een druk op de knop van De Pan :” spinde zij als een poes voor het raam , op een zonnige zondag morgen”!! :vroem: Eindelijk weer Pan Rijden !:balloons:

6E110714-65EF-442B-B0D0-1F9A81F30165.thumb.jpeg.57d6867d3c269eece476c2c51dcacff4.jpeg

AD1C92C2-D038-4F94-A2A9-F4C32B1438DA.thumb.jpeg.c26cd834f472b6f3ff06e8d28cb4d3b0.jpeg

DE2AA3F3-8925-4F2C-A9B6-FD9C6F6D5A25.jpeg.587edc180307a358d43266f6b43e6b71.jpeg

4A38D75F-56CE-40A1-9E38-0C78E4D24803.jpeg.48048d520f56bea29db82ef65df52acf.jpeg

EEE2ABA5-926B-4A74-BEB4-B0185E2629B1.jpeg.e2bcdf8ed4a376d2fb8324c12468f947.jpeg

Edited by blackpan1100

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.