Jump to content

Terug naar een ST1300 en het Pan forum

Hallo allemaal.

Ik was eens toe aan wat anders (dacht ik) na 15 jaar een Pan.

Ik heb dan ook (precies 1 jaar) een affaire gehad met een Yamaha FJR1300. Dat heb ik ook altijd een mooie motor gevonden. Het is ook een geweldige motor, mag gezegd worden.

Maar gaandeweg dat jaar kwam ik erachter dat ik toch "iets" bleef missen, weet niet wat, maar motorrijden is toch GEVOEL. Ik heb dan ook besloten weer een ST1300 te gaan rijden en dat is afgelopen maand gelukt.

ikke grote blij Yahoo:

Het voelt weer vertrouwd, dat "iets", is er weer ...................

Featured Replies

Maar gaandeweg dat jaar kwam ik erachter dat ik toch "iets" bleef missen, weet niet wat, maar motorrijden is toch GEVOEL.

Welkom,

bovenstaande is voor mij misschien de reden om de ST1300 toch in de verkoop te gaan zetten.

Mis het gevoel wat ik wel op de CBR had.

Tevens merk ik dat ik inwendig pijn heb (nieren, lever?) waarvoor ze nu onderzoeken aan het doen zijn in het ziekenhuis, het zal toeval zijn maar dit is begonnen zo rond het moment dat ik op de Pan ben gaan rijden.

Ik denk ook wel eens na wat ik na de ST1100 zou willen. Niet de ST1300, ongetwijfeld ook een fantastische motor maar de styling is niet helemaal mijn smaak. En dan blijft er niet zo veel over: de Yamaha FJR1300. Dat heb ik ook altijd een mooie motor gevonden. Het lijkt mij ook een geweldige motor, maar ik lees met interesse jouw ervaring. Ik heb er nooit op één gereden, maar hij lijkt mij qua zithouding teveel Sport en te weinig Touring. En dan de CTX1300, ik vind hem prachtig om te zien met zijn halve kuip en chromen pijpen, maar kan je er net zo sportief de bocht mee om als met een ST1100 of ST1300? De CTX lijkt mij dan weer teveel Touring en te weinig Sport.

Weet je, ik blijf voorlopig maar op mijn ST1100 rijden. Ook al is hij al weer 19 jaar oud, hij is voor mij nog steeds de ideale combinatie tussen Sport en Touring. Ik kan eigenlijk geen minpunten vinden. In de bergen hou ik, ondanks het gewicht van 300 kilo, met redelijk gemak de lichtere en veel modernere, dus beter sturende, BMW GS'en en Triumph Tigers bij.

20200915_113500Grossglockner.jpg.b576e4cfbc5c9b54831ca1e73fb26b22.jpg

Welkom op het Pan forum Harbert. Die omschrijving van "gevoel ding" snap ik helemaal. Heb nu op een aantal andere motoren gezeten en een paar weken een splinter nieuwe Z650 gereden maar het voegte voor mij geen van alle zo goed als die "ouwe" ST.

Goed te horen dat je het gevoel weer terug hebt gevonden op de 1300. Bij deze heel veel plezier op het forum en pantastische, veilige kilometers gewenst!