Jump to content

Featured Replies

• Author

Skippy dank je wel! Ik heb dit antwoord ook reeds prive mogen ontvangen. Maar snap alleen dan niet waar die 2 leidingen worden gemonteerd.

op de master zit een banjobout waar slechts 1 leiding op gemonteerd word. dus in mijn hoofd zit dan die T-stuk gewoon verder naar boven? ipv bij het wiel?

Ik vond het slechter remmen, ik moest voor mijn gevoel stijver in de handel knijpen om af te remmen.

Edited by Jan Pan

als je het heel zwart bekijkt is er ook geen verschil in de uiteindelijke rem vertraging echter de druk op bouw is sneller doordat rubber leidingen meer uitzetten.

ook komt er minder snel vocht bij de remvloeistof omdat de rubberen leidingen meer poreus zijn.

remmen is feitelijk bewegingsenergie omzetten in warmte en de vloeistof neemt vervolgens weer die warmte mee op.

echter als ze te warm wordt gaat de rem vloeistof koken en ontstaan er dampbellen

en op dampbellen kun je geen druk mee opbouwen (vapor lock)

bedenk dat 1 % water reeds een kookpunt verlaging oplevert van ca 30 graden celcius

en dat gaat het snel achteruit.

De vervanging van de remleidingen gebeurt vaak door de teflon rvs omvlochten omdat deze in tegenstelling van rubberen leidingen niet verouderen

• Author
Oke nu voel ik me wel een beetje stom. Bij nader inspectie van mijn motor blijkt dat deze reeds beschikt over stalen leidingen!! Zowel voorrem in de full layout en de koppeling leiding zijn van staal vervangen door mijn voorganger. Tevens zitten er barrisers op, wat me ook nog niet was opgevalllen. (Echt dom he).... Nou deze items kan ik dan weer van mijn ToDo lijsje afhalen, de masters en slaves van de remmen en koppeling zijn me volgende aandachts puntjes. De remmen genereren niet de vertraging wat ik verwacht, en de koppelings hendel gaat relatief zwaar, tegen het ongemakkelijke aan. Nog ff en ik beschik over een Popeye onderarm lol

20201013_120155.thumb.jpg.e069e0d9b5a1d3a68569698d0594ab84.jpg

20201013_120821.thumb.jpg.2e56f95eb29ecd04f3f09a49aa934f2f.jpg

20201013_120828.thumb.jpg.850521515e83fc85e6591242fe3338b5.jpg