Jump to content

Hallo allemaal,

Mijn naam: Gert Pancras, 52, ik kom uit Alkmaar.

Ik ben net de eigenaar geworden van een (voor mij gloednieuwe) oudere ST1100.

Volgende week mijn rijbewijs A halen. (het is toch wel de bedoeling dat ik slaag)

En dan hoop ik vele kilometers te kunnen gaan touren.

Tips? altijd welkom!!

Verder??? Nog geen idee. denk dat ik eerst dit forum maar eens door ga bladeren :Biggrin

Featured Replies

Welkom Gert en veel plezier op dit forum en met je ST1100. Tips? Je rijbewijs halen en heel veel gaan rijden op dit ding! Groeten DuinPan uit Haarlem

20180605_123300.jpg.c605146c54fed82bd9b8af9e1520b843.jpg

Hallo Gert, welkom op het forum. Ben net zelf geslaagd als bijna 40-er en heb als eerste motor een ST1100 dus dit komt mij bekend voor. Bij een andere intro met vraag over rijbewijs en de ST zei ik:

Durf te melden dat je ongetwijfeld heel veel plezier aan die prachtige Pan gaat beleven! De ST is stilstaand misschien een log beest maar een absoluut genot om te rijden zodra hij rolt.

Wat ik je daarvan wil meegeven is; geen stress bij een schoonheidsfoutje of twee zeker zo aan het begin, eerste instructie haalde ik van de gezonde spanningen links en rechts door elkaar. Rij je eigen rit en geniet. Een examinator rijdt zelf ook niet 100% perfect en daar zoeken ze ook niet naar het gaat hun om veilig, soepel en comfortabel kijken en rijden.

Heel veel succes namens ons en maak er wat van kerel!!! Dagje knallen, papiertje halen en heerlijk op je eigen ST gaan genieten zonder instructies in je oor! (als je de communicator van de passagier uit laat) ;)

Voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Relax, neem nog even de BRAVO-K door en rij je eigen rit. Haal dat papiertje en als de pas binnen is doe wat @Tiesemans aangaf. Zelf heb ik ook de eerste dag meermaals de AVB oefeningen op een parkeerplaats gedaan met de ST, tot het correct was.

Helemaal eens met [uSER=1460]@ruudb[/uSER]. De noodstop is zo een manoeuvre waar je met jouw fiets extra voorzichtig moet doen. Tegenwoordig duik je bij die nood AVB oefening in de ABS. De lesmotor heeft dan ook de nieuwe generatie ABS systemen, zo te zien zit op jouw ST geen ABS. Zonder dit electronische hulpmiddel zal je dus goed moeten doseren om in het aangrijp punt te blijven zonder in blokkering te slaan. Heb zelf ABS op onze Pan en deze slechts 1x gebruikt om te testen of en hoe het werkt. Is echt minder verfijnd dan de Z650 waarop ik les had.