Jump to content

welk intern inboord communicatiesysteem voor de Schuberth C3?

dag mannen

ben inmiddels aanbeland om een communicatiesysteem te kopen voor de twee C3 helmen.

rijder en duo communicatie is een absolute vereiste , welke modellen zijn hiervoor het beste aan te raden? in combinatie met de 660 Garmin?

liever geen buitenboord spullen buiten aan de helm.

ik hoor het graag, wellicht rijders in het noorden des lands? voor het delen van ervaringen?

groetz rick

Featured Replies

• Moderators
Zoals al aangegeven wordt de spoeling dan erg dun, je komt uit biij de SRC kraag die je in de helm stopt, nadeel is de beroerde radio ontvangst. Ik had zelf op de C3 het systeem van Midland, maar dat zit wél buiten de helm. deze zijn bijzonder goed, bellen bij 160 (uiteraard in Duitsland) zonder kwaliteitsverlies, en prima radio. Heb nu in de C4 pro het systeem van schuberth (Sena), ook met beroerde radio overigens.

Voor de C3 bestaat ook een Sena, nl de S10U. Deaccu is volledig in de kraag gebouwd en de luidsprekers geven een goed geluid. Ook de intercom werkt perfect. De S10U heeft ook een afstandsbediening voor geluid, radio en intercom en telefoon.

Deze past in elke maat van de C3.

Durf alleen niet te zeggen wat de prijs was, in elk geval goedkoper dan het SRC systeem.

Ik heb de set nu 4 jaar en werkt feilloos.

Succes met je keuze.

Groet,

Pieter

Gezien de prijzen van sommige merk onderdelen heb ik gewoon een universele set gekocht a'45,- die perfect past in mijn helm en ook perfect werkt. :vroem:

De helm fabrikant Schuberth heeft verschillende intercomsystemen voor hun helmen

daardoor is het zeer verwarrend en niet helemaal duidelijk welke past bij mijn Schuberth helm

Het intercomsysteem met de letters SRCS systeem is gebaseerd op de Bluetooth techniek van Cardo Scala Rider

deze is geschikt voor de Schuberth C3/C3Pro/C3Basic en de E1

Als alternatief kun je voor deze helmen ook kijken naar de SC10U van Sena deze heeft de Bluetooth techniek van de Sena 10s

Rav4 heeft twee postings terug over geschreven

Voor de nieuwere helmen heeft Schuberth samen met Sena de SC 1 systeem ontwikkeld

hier van twee types de SC 1 Standaard en de SC 1 Advenced

Het voordeel van de SC 1 systeem van Sena is dat je deze ook met de afstandsbieding van Sena kan bedienen

Voor de Schuberth M1 zijn twee intercomsystemen namelijk de SRCS M1 met Bluetooth van Cardo (deze is niet meer leverbaar)

en de SC 1M met de Bluetooth techniek van Sena

even voor de duidelijkheid

SRCS Systemen maakt gebruik van de Bluetooth techniek van Cardo ( voor de oudere helmen zoals de C3 die nog verkrijgbaar zijn)

SC 1 Systemen maakt gebruik van de Bluetooth techniek van Sena ( voor de nieuwste helmen zoals de C4)

SC10U maakt gebruik van de Bluetooth techniek van Sena ( voor de oudere helmen zoals de C3 die nog verkrijgbaar zijn)

@Tukkerpanman: 'even voor de duidelijkheid?' :oh no:

Alweer -tig goede redenen om niet voor een Schubert helm te kiezen!

Ik maak met armgebaren en af en toe een stop voor overleg, wel duidelijk wat ik wil! :p

Heb al een tijdje cardo packtalk. Zit wel aan de buitenkant. Merk je niet veel van. Bereik is groter. Hoef je ook niet je hele helm aan de lader te leggen. Voordeel van buitenboord systemen is de laatste technieken zoals mesh. Heeft Sena ook. Maar goed als het mooi in een helm zit, is wel mooi.