Jump to content

Wie heeft TMPS op de banden ?

Merk ? Tevreden ?

Last van het sensorgewicht ?

Alieexpres zie ik verschillende modellen.

Benieuwd naar jullie ervaring

Featured Replies

@JanDK ik heb een (in de band via de velg) setje van @waffie en die bevalt mij bijzonder goed.

Het setje van €50 die ik via Ali heb gekocht (op het ventiel) had ik toch twijfels over en is dus ongebruikt.

Het setje van Waffie is wel drie keer zo duur en gaat bij optimale omstandigheden 5 tot 6 jaar mee (dan is de batterij leeg).

*edit*

Duurzaamheid

Diefstal gevoeligheid

Onhandigheid bij oppompen band.

Mogelijk nadelige gevolgen rubber ventiel.

Edited by Tiesemans

• Author

Wilde juist ervaringen lezen van alie TMPS met sensor extern op de ventiel.

Waarpm vetrouwde jij het niet ?

De keuze voor een bepaald model is persoonlijk, het is als het kiezen voor een koelkast.. ze koelen allemaal en de tijd zal het leren of de prijs past bij de kwaliteit die je verwachte.

Met vragen zoals

Wil ik met of zonder display op de motorfiets

Ga ik voor een app op mijn smart phone

Kies ik voor interne sensoren (demontage banden) of ga ik voor modellen die op het ventiel gedraaid worden

(kunnen overiegens verantwoord enkel op metalen ventielen gemonteerd worden)

ik heb eerder een uiteenzetting geplaatst op het forum

de voor en nadelen

(zoek functie)

maar samengevat.. op alie koop je wat je ziet niets meer en niets minder

reviews op de langere termijn ontbreken vaak, omdat het verwachting patroon van de koper mede door de lage aankoop prijs ook zeer laag is.

En daarmee ook het vertrouwen in een dergelijk product

Ook zaken als verwachte levensduur liggen hier ten grondslag aan, zo van...... ach al gaat het maar 1 seizoen mee.. het kost toch bijna niets

Niet echt een duurzame gedachte

Dus vraag je zelf af wat jij verwacht....... of wat denk je zelf

Ik heb een Mobiletron set in mijn wielen, die had de vorige eigenaar al laten monteren.

Geen geklooi met dingen op je ventielen.

Deze sensoren zitten in je velgrand vast met een stalen band rondom.

Op je dashboard heb je een display, daar zit alleen een 12v kabeltje naartoe.

Van beide banden zie ik nu voortdurend de temperatuur en de druk.

De batterijen van de sensoren in de velgen gaan jarenlang mee, ik ben ondertussen wel aan een tweede set bezig (de batterijen zijn in principe niet zelf wisselbaar dus je koopt een nieuwe set sensoren).

Bij bandenwissel moet de monteur even opletten waar de sensor zit (gemarkeerd met klein stickertje op velgrand) maar verder stelt het niets voor.

Dit systeem werkt al jarenlang probleemloos, het is uitstekende kwaliteit.

Niet het goedkoopste, maar wel goed.

IK sluit me aan bij @Garfield en @Tiesemans

Ik heb ook een set van Mobiletron laten monteren door Waffie en ben er zeer tevreden mee. Zie onder het rijden de druk en de temperatuur en eventueel ook het voltage. Inderdaad even opletten bij het wisselen van de banden, maar dan gaat het allemaal prima. Goede tip trouwens van het stickertje op de velg.

• Author

Goede tips alvast, zeker dat je de sensors beter op een metalen ventiel kunt plaatsen.

Prijs versus duurzaamheid en ali....zijn soms vooroordelen gebasseerd op ervaringen van mensen die echt low budget wilden gaan.

En om de paar jaar sensors vervangen is ook niet duurzaam.

Heb meerdere jaren in China gewoond en ken de markt en verkoop methode.

Afgekeurde lijn producten worden soms extra laag door verkocht op alie.

If you pay peanuts you get monkeys.

Daarnaast wordt in Europa nog maar weinig van dit soort consumenten producten gemaakt..bijna alles komt uit China en wordt hier 4 x hoger verkocht.

Mijn verwachting van het product is niet dat het 10 jaar mee moet gaan. Het moet doen wat die moet doen. Langere termijn reviews zie je tegenwoordig bij nog maar heel weinig producten....en dat staat los van alie maar heeft meer van doen met de huidige insteek van consument en producent. Of zie je nog reclame kreten als ...gaat uw levenlang mee.

Neem de toepassing met een app....hardware wordt tegenwoordig ingehaald door software. Sensors doen het nog maar App werkt niet meer na IOS of android update.

Hier is duurzaamheid volledig zoek.

Ik vind dit een interessante toevoeging voor de motor, even voor de duidelijkheid. de unit op het stuur word aangesloten op een 12v van de motor of beschikt deze over een batterij?
  • Author

die staat gewoon op alieexpres, ongeveer 10 euro goedkoper.

Het bedrijf op amazon is gewoon een chinees bedrijf.

Edited by panman1100

• Author

https://nl.aliexpress.com/item/4000165058714.html?spm=a2g0o.cart.0.0.522b3c00DVPaEF&mp=1

Wat mij hier het meeste aan bevalt is dat er ingebouwd een Li batterij zit die extern via usb kabel kan worden opgeladen.

kan hem dus simpel uit die houder halen net zoals de tomtom

En de montage hoef ik niet aan het stuur te doen maar kan via 3m plakker ergens op de kunststof gedaan worden.

sensors wegen 6 gram.

• Author

Ik vind dit een interessante toevoeging voor de motor, even voor de duidelijkheid. de unit op het stuur word aangesloten op een 12v van de motor of beschikt deze over een batterij?

de meeste op alie werken met een batterij en kunnen thuis weer worden opgeladen via USB

ik heb nog enkele mobitron systemen beschikbaar (gevonden tijdens inventarisatie )en kunnen we wel in de opruiming doen

ze zijn overgebleven uit een gezamenlijke clubactie(niet afgenomen)

:)

Ik heb een setje van ali er heel even opgehad, ik heb nog geen stalen ventielen.

Zodra die gemonteerd zijn kunnen de sensors weer terug.

Met het rijden merk ik geen verschil, maar ik zie wel de ventielen scheef gaan staan.

Voordeel van mijn ali tpms is dat er geen draadjes getrokken hoeven te worden, heeft een eigen accu en laad op via zonne energie.

Hoe groen wil je een 1100 hebben :)

In het geval dat de zon even niet wil schijnen kan er ook nog een usb kabeltje gekoppeld worden, maar dat heb ik nog niet nodig gehad.

Ik heb de steelmate systemen ook gezien en die vind ik ook wel iets hebben.

Maar ik heb nog geen behoefte om er 2 op te gaan zetten, of misschien voor de aanhanger....

Maar die heeft weer kleine binnenbandjes met vaste ventielen Blush

Edited by kcools

ik heb nog enkele mobitron systemen beschikbaar (gevonden tijdens inventarisatie )en kunnen we wel in de opruiming doen

ze zijn overgebleven uit een gezamenlijke clubactie(niet afgenomen)

:)

heb je wellicht een foto van de units die je hebt? ook graag een prijsje erbij :)

de prijs mag je me vragen in een pm bij interesse

de display krijgt zijn eigen voeding en is instelbaar

de sensoren zitten in het wiel

ik heb er slechts 3 beschikbaar

mvg ad

1601586167000.png.bbe1b0ea7c374c4549a0cf078c5c7f3a.png

@waffie hoe verhoudt het Mobitron TPMS setje zich ten opzichte van het Steelmate TPMS setje?!

(Als ik dat zo zie is het Mobitron schermpje makkelijker te bedienen met handschoenen aan dan het Steelmate schermpje).

*edit*

Ahá ... Bij het Mobitron systeem is de montage van de velg sensor anders evenals het schermpje (duh) en tevens is de levensduur van de band sensor langer dan die van Steelmate. 7 jaar > 5 jaar

Bron (handleiding): http://www.mobiletron.com/images/Product/M_SubFile/Cp_4047354034.pdf

Edited by Tiesemans

beste Tiesemans,

Mobiletron heeft ook een display echter deze is groter uitgevoerd en geeft permanent de bandenspanning en temperatuur aan van zowel de voor als achterband

maar de sensoren staan los van het ventiel.

Dit vraagt dus om een extra bevestiging

Het steelmate display geeft de bandenspanning tussen voorband en achterband repeterend afzonderlijk aan met een waarschuwing zodra er een overschrijding is

Het is dus meer een verschil in de wijze van weergave en niet van de functionaliteit

Die is namelijk voor beiden gelijk

De levensduur van de batterij kun je niet 1 op 1 vergelijken

Dit blijft altijd een schatting di de ene wat positiever weg zet dan een ander

Hoe lang gaat de accu in jouw motorfiets mee ?

Ook zo'n vraag waar je lang over kunt dubben

Ieder product heeft voor en nadelen en door afweging van deze bepaal je de keuze

En voor mij viel daarmee de keuze op het steelmate model met ingebouwde ventielen/sensoren

Ik heb de TPMS sensoren van Fobo Bike 2 op de ventielen...deze bevallen mij zeer goed

Met een app op de telefoon kun je de luchtdruk op de banden controleren

Mocht tijdens een rit de luchtdruk van de banden verminderen krijg ik via de telefoon/ Zumo een waarschuwing... De screenshot is van vandaag Screenshot_20201002-104652.thumb.png.5c2e12aa2bd668718b1e6ae665a905ea.png