Jump to content

ST1100 Onderhoud of verfraaien grijze kunststof delen

Hallo allemaal,

ik ben druk bezig om mijn ST1100 weer op te knappen.

Mijn vraag is:

Hoe de grijze kunststof delen weer op te knappen?

is er iets in de handel waarmee je die delen weer in de oude staat terug brengt?

Of is dat op een andere manier te doen?

Groeten van Ton

Featured Replies

Ben zelf geadviseerd door minibenz om watrol polytrol te gebruiken daarvoor. Moet het zelf alleen ook nog doen. Dus misschien dat er nog meerdere tips zijn.

1601433249934.png.026930c38940f5797c4b9ab648584e0f.png

Heb al mijn delen met plastidip gedaan , buiten de glanzende delen.

Daarna matte blanke lak erover

Ziet er perfect uit, zodra de motor klaar is zal ik wat fotos posten.

Ad

• Moderators
Vergrijsde kunstof delen weer in originele staat brengen doe je met een fohn, gewoon op de hoogste stand en dan beginnen, op het moment dat je ziet dat hij teruggaat naar zijn originele kleur ga je een stukje verder. Niet te bang mee zijn, het werkt fantastisch! geen smeerseltjes nodig. Vroeger gebruikte ik dat spul van Valma tot ik dit trucje leerde kennen. Je kunt wel het beste delen die tegen een gelakt stuk aanliggen even met schilderstape afplakken.

Ik heb het op de bumper van de camper gedaan.

Het resultaat is niet heel mooi, als je hem iets te warm maakt dan verandert de structuur. Je krijg dan vlekken en die krijg je er niet meer uit.

Ben zelf geadviseerd door minibenz om watrol polytrol te gebruiken daarvoor. Moet het zelf alleen ook nog doen. Dus misschien dat er nog meerdere tips zijn.

[ATTACH type=full" width="147px" alt="1601433249934.png]36648[/ATTACH]

Het resultaat is heel mooi, maar je moet het wel regelmatig herhalen. :Smile:

Heel simpel,

Spuitbus matte zwarte spuitlak van AC-tion, € 1,99.

FF vetvrij maken en ..........perfect.

Dit was ook mijn metheode, al heb ik er eerst nog kunststof primer onder gedaan. Eigenlijk voornamelijk omdat ik het grijs gewoon niet mooi vind. Zelfs op het "rubber" deksel van het linker kuipvak blijft het prima zitten tot nu toe, ca. 1 seizoen.

Die bus met Owatrol, die heb ik al een tijdje staan... Iemand die nog wat tips/tricks heeft betreft het verwerken hiervan?
  • Moderators

Hoe gebruik ik polytrol?

Voordat je Owatrol polytrol aanbrengt dien je ervoor dat zorgen dat het oppervlak droog en schoon is.

Breng het middel heel dun op aan de oppervlakte met een platte kwast met synthetische haren, of met een pluisvrije doek.

Doe dit voorzichtig en probeer zo min mogelijk polytrol te gebruiken.

Al het overtollige kun je er vervolgens na 10 minuten met de pluisvrije doek afpoetsen.

Zorg er tot slot voor dat het oppervlak 24 uur kan drogen.

Enkele zaken waar je rekening mee dient te houden:

• Breng Owatrol polytrol nooit aan in de zon

• Delen die niet behandeld worden dien je af te dekken

• Door polytrol op kleine oppervlakken aan te brengen, zorg je ervoor dat het middel niet te snel droogt

• Gooi gebruikte doeken niet weg, maar laat ze eerst drogen in de open lucht

Hoe gebruik ik polytrol?

• Gooi gebruikte doeken niet weg, maar laat ze eerst drogen in de open lucht

Omwille van zelfontbranding, I presume ? Heb dat eens meegemaakt met doeken waarmee ik lijnolie uitgesmeerd had. Je kan ze ook natmaken met water en dan weggooien.

Ik heb voor de voorbewerking alles afgenomen met wasbenzine. Droogt snel en ontvet uitstekend. Tijdje terug het resultaat op het forum gedeeld.
  • 4 weeks later...

gewoon ontvetten met brake cleaner en herspuiten met verfbus (mat).

heb ik ook gedaan en het resultaat mag er zijn.

wel oppassen met benzine erna want de verf lost gegarandeerd op he

IMG_0231.jpg.09d9f013261aba20aadcaf8778accc36.jpg

IMG_0232.jpg.d2ece836947495114514cc00b5cc6bff.jpg

IMG_0238.jpg.f3e8f2f059b21a3f78f7e6d49d6e702f.jpg

IMG_0239.jpg.5a8204f2757a28b85060e04d8f741d53.jpg