Jump to content

Plaats gezocht voor relais op st1100

Waar kan ik het gemakkelijkste een relais plaatsen op mijn 1100?

Ik heb een mistlamp op mijn aanhanger, en die wil ik vanaf de motor kunnen bedienen.

Het beste is natuurlijk via een relais, zodat je de aansturing daarvan mooi via het contact kunt laten lopen.

Maar waar laat ik fysiek het relais? Bij de accu en startrelais is er niet echt veel plaats en mogelijkheden om iets vast te zetten. Iemand een idee?

Featured Replies

Als je het origine stuur hebt is er volgens mij redelijk wat ruimte onder de plastic stuurcover. Anders misschien aan de kant van de klok(?) onder de cockpit. Is vrij leeg aan die kant bij onze. Aan het frame aan de kant van de rubberen kuipbak ook. Als laatste zo uit mijn hoofd is onder het zadel meer dan voldoende ruimte. Gaat toch om een achterverbinding en je kan er bijna een stoppenkast in kwijt.

(translated with google, please accept mistakes in grammar and words)

Bij mij zijn twee schakelaars waar de ABS- en CBS-schakelaars zijn. Niet voor mistlampen, maar voor de zijspanruit en de zijspan schokbrekers. Gemakkelijk toegankelijk en voldoende ruimte om te installeren.

Genoeg ruimte voor een relais onder de schakelaars.

Best regards

Sascha

• Author

Ik heb wel het originele stuur, maar in de stuurkappen heb ik een paar schakelaars gemaakt, en daar zit ook de safetylightsmodule.

Onder het zadel bij het achterlicht heb ik mijn recorder hangen met een hele bos kabels voor de camera's en de afsplitsing van de verlichting naar de aanhanger.

Maar bij de ruimte waar de abs schakelaars zitten klinkt goed. Dat ga ik zeker eens bekijken hoe ik daar een en ander kan monteren.