Jump to content

Vraagje:

Ik heb 3 maal 90310-SB2-003 alias Honda Speed nut om los te halen.

90301st0003.jpg.97f3c2548da1e842071ac89a08b8abb7.jpg

Deze zijn gebruikt om de bescherm lap te bevestigen aan 64111-MAJG0-0ZA oftewel de grijze kap die onder het scherm is gemonteerd.

images.jpg.a6838466220681e6ada90337e7bd533b.jpg

Mijn bescherm lap is nagenoeg vernietigd door de tijd en de elementen

.Snap3756.jpg.c463e3f75ed477a91af32de262f181cd.jpg

Ik wil de nieuw gekochte vervangende lap bevestigen aan de 3 aanwezige uitstekende bevestigingspootjes (waaromheen de speed nuts zitten) zonder dat ik met de Dremmel moet slijpen, want daarmee smelt ik eerder het plastic (zo heb ik ondervonden) dan dat ik door de speed nut zelf heen geslepen ben!

Hoor graag of iemand succesvol is geweest!

Featured Replies

@Tiesemans het verwijderen van de speednuts van de oude kap is toch niet zo’n probleem, hij is toch kapot zeg je, dus ??

en bij de nieuwe kunnen de speednuts toch maar één kant op, je drukt ze toch zo om de pootjes heen en vast zitten ze !

ik bedoel, knip de oude pootjes los onder de speednuts, druk ze door en gebruik ze weer.

Lipje voor lipje met beleid terugbuigen. Gebruik een dun, scherp stukje gereedschap. Bijvoorbeeld een els of sla een dunne spijker door een verflatje en "wip" de lipjes één voor één terug.

Wanneer je dit voorzichtig doet kun je ze zelfs hergebruiken.

Ons Zeeuwen binne zuunig maar die import-zeeuwen binne nog erger..

• Author

@Henk2511 de kap is niet stuk, de lap is versleten. :)

Dus ik ga de lap loshalen/trekken en de ruimte die tussen de nut en de kap achterblijft (omdat de lap er niet meer tussen zit) dankbaar gebruiken om te kunnen peuteren.

Wel verdomd @COLUMBO1963 idd pushnut/speednut filmpje gevonden.

Ik ga het dus zeker proberen.

@Hans60 en @RRR ik bereid mij alvast voor op monnikenwerk lol.

Edited by Tiesemans

Met een klein horlogemakers-schroevendraaiertje en wat siliconen (glijden), destijds ook gedaan bij ik meen een BMW
  • 2 weeks later...
  • Author

Het is gelukt inmiddels. Iedereen bedankt!

Heb met plakkerige kruipolie en speciaal precisie gereedschap voorzichtig de oude verroeste speednuts los gepeuterd en de nieuwe lap en nieuwe speednuts gemonteerd.

Het geheim zat em bij mij in het langzaam links stukje omhoog trekken, rechts stukje omhoog trekken, links weer stukje omhoog, rechts weer stukje omhoog wiebelen tot hij uiteindelijk hoog genoeg was om met een tangetje voorzichtig verder omhoog te trekken.

Was nodig .. mijn lap viel letterlijk uit elkaar.