Jump to content

Deze zaterdag zijn er wat schilder & behangwerken ten huize De Meyer.

Na 15 jaar is dat wel eens nodig , vindt mijn echtgenote.

Ik , pfff als de Pan maar start.

Daarom hebben we een nieuw armatuur aangekocht voor boven de eettafel via een Nederlandse webshop , maar de website is wel .be

Dat kom je wel meer tegen.

Armatuur komt aan en er ontbreken 5 bevestigingen onderdelen om de kabels aan het plafond te bevestigen.

Ff mailen om dat te vermelden.

Antwoord van de firma , jammer natuurlijk maar zitten de onderdelen niet in het piepschuim verpakt ?

Als dat niet zo is dan laten jullie maar iets weten en sturen wij een nieuw armatuur onder garantie en haalt u deze onderdelen er maar uit .

Deze onderdelen hebben we niet los.

U stuurt het pakket dan gewoon terug.

Antwoord van me ,

Beste ,

het armatuur zat verpakt in papier .

Maar eveneens zonder die onderdelen.

Als u een terugstuur bon mee in de verpakking steekt kunnen wij dit terugsturen.

Maar is het niet eenvoudiger als u gewoon deze onderdelen uit de doos haalt en deze naar ons opstuurt ?

Dan hoeven er nadien ook geen retourkosten door u betaald te worden.

Op hun website staat dat ze duurzaam retourneren.

D.w.z.

Wanneer jij ( wij dus ) de verzendkosten betaalt, doneren wij een bedrag aan Trees for All waarmee we de CO2 uitstoot voor jouw retour compenseren.

Dit noem ik geen duurzaam retourbeleid maar overbodig retourbeleid.

Haal die onderdelen uit die doos en stuur die naar ons op en de kous is af.

Ik begrijp zo'n manier van redeneren niet .

Featured Replies

Nee...het is onze maatschappij en het nieuwe management die ons MKB aanstuurd. Hebben iets gehoord. Begrijpen het niet maar roepen luid dat dit doordacht is en kostenbesparend...alleen ze snappen er geen bal van. Gaan wij steeds meer zien...

een direct gevolg van onze consumptie maatschappij en waar we indirect allemaal schuldig aan zijn.

kapitalistisch denken blijkt toch ergens een grens te hebben bereikt.

Een grens die tijdens deze pandemie steeds zichtbaarder wordt waarbij bepaalde groepen echt uitgesloten blijken te zijn

verantwoord groen ondernemen met oog voor mens, dier en leefomgeving is een streven dat ook werkelijkheid kan worden

maar dan moeten we keuzes willen maken.

beloon wie het goed doet en straf diegene af die het fout doen,

dat is de ware kracht die achter iedere consument zit

"De geschiedenis is niets anders dan de daden van mensen die worden gebruikt om hun doeleinden te bereiken."

Zei de meneer op het

<-- foto'tje hiernaast. :cool: