Jump to content

Featured Replies

Dat lijken mij de stekkers van het Quartet harnas .

Je kan er bijv navigatie , handvatverwarming , usb stopkontakt op aansluiten.

Maar die grote stekker ziet er zeer slecht uit en best vervangen worden.

Alsook de stekker met de 2 draadjes rood & groen ?

Laatste zelf alles geïnstalleerd. En aardig wat info gevonden op het Amerikaanse forum.

Hierbij een overzicht waar de stekkers allemaal voor dienen:

1. Transparant / witte 3 polige stekker is bedoeld voor de handvatverwarming.

2. Rode 3 polige stekker is bedoeld voor een accesoire aansluiting voor 12 volt, usb-aansluiting.

3. Zwarte 3 polige stekker is bedoeld voor laag ampère accesoire, zoals een navigatie, radar detector of zoiets. Kan dus ook bedoel worden voor een motor dashcam.

4. 9 polige witte / transparante stekkers is bedoeld voor de rds radio.

https://www.st-owners.com/forums/threads/st1300-quartet-harness-farkle-wiring-guide.26091/

ONNODIGE QUOTE VERWIJDERD

De aansluiting voor het QH zit achter de linker zijkuip bij de kabelboom, vlak boven de radiateur. Deze kan dan zo geplaatst worden dat de aansluitingen, rode / zwarte / 2 x witte connector, achter de topkuip komen.

Edited by panman1100

• 3 weeks later...

Hierbij een overzicht waar de stekkers allemaal voor dienen:

1. Transparant / witte 3 polige stekker is bedoeld voor de handvatverwarming.

2. Rode 3 polige stekker is bedoeld voor een accesoire aansluiting voor 12 volt, USB-aansluiting.

3. Zwarte 3 polige stekker is bedoeld voor laag ampère accesoire, zoals een navigatie, radar detector of zoiets. Kan dus ook bedoel worden voor een motor dashcam.

4. 9 polige witte / transparante stekkers is bedoeld voor de rds radio.

Interessante uitleg!

Ik ben een leek in electriciteit en vroeg me af bij een van de 3pin stekkers (ik denk de zwarte) komen er 3 kabeltjes op de stekker ipv 2 voor wat dient dat derde kabeltje?

Deftig schema heb ik spijtiggenoeg niet en dat zwart wit schema van in het pdf werkplaatshandboek is niet duidelijk te lezen.

Thx

De zwarte connector is beschikbaar voor een laag amperage accesoire, zoals gps, radar detector enzo. Het is de ideale connector omdat er ook een constante 12v op kan staan. Daarvoor is het 3de kabeltje. Je kan dan kiezen of deze contact geschakeld is of constant 12 volt heeft.

https://www.st-owners.com/forums/threads/st1300-quartet-harness-farkle-wiring-guide.26091/

In bovenstaande linkje heb ik de info gevonden over het QH.

En in de bijgevoegde afbeelding staat een schakelschema waar wat voor dient.

Aangezien ik ook een aardige leek ben op dit gebied en het mij gelukt is middels deze linkjes, zonder iets te slopen, zal het iedereen wel moeten lukken.

Screenshot_20201014-145648_Chrome.thumb.jpg.008da47eb40c9bc3556ce204dfba5f62.jpg