Jump to content
Mogge luitjes, bij deze even een technische vraag. Sinds vrijdag na een ritje geen dimlicht meer op de Pan. Ik meet ook geen 12V op de lampstekker. Grootlicht in de vaste stand eveneens niets, bij drukken van de pass schakelaar wel groot licht. Zekeringen zijn heel, alle massa punten schoongemaakt zowel op de accu als onder de tank. Relais gewisseld en gechecked met multimeter en 12V er op. Heb geen lichtschakelaar dus ik kan nu alleen nog bedenken dat er ergens een breuk in de draad is. Massa van de lampstekker direct op de accu is ook oké.

Featured Replies

Soortgelijk bij mij zat m toen in rechter gedeelte bij knop waar je mee start, open gemaakt toen schoon gespoten met compressor ( van destijds mijn buur man minibenz ) en wat ingespoten met spray.
Omdat daarin zeg maar ook je licht schakelaar zit, in die zin, als je start gaat je licht ook aan, ff goed schoon spuiten met lucht compressor en iets van contact spray
  • Moderators
Nou weet ik dat Marcel een Amerikaanse ST heeft (hij noemt um zelf altijd een luie mannen Pan), dus daar zit inderdaad geen lichtschakelaar op en dus ook niet de bedrading die naar zo'n lichtschakelaar zou lopen. Zou het ernstig op prijs stellen dat je de storing eens goed toelicht want nu blijft het behoorlijk wazig, zeg maar in de trant van "ik heb mijn banden opgepompt en mijn motor doet het weer....." Bij marchel zit daar alleen een schakelaar die in het ontstekingscircuit de spanning doorlaat (kill switch) en een startknop. heeft dus alle twee niets met verlichting te maken volgens mij????
  • Author
Wat er precies loos was Luc weet ik niet, merkte voor het schoonmaken wel dat de schakelaar wat bleef hangen waardoor het licht soms wel en soms niet werkte. Nu de boel gereinigd is en de schakelaar weer mooi gangbaar is weer volle bak led voorop. Dus ik denk dat de plus van de verlichting die normaal via de verlichting schakelaar in de EU versie loopt bij de Amerikaan gekoppeld is aan de start knop. Iets anders kan ik zo snel niet bedenken. Maar enfin, alles werkt weer en ik ben blij.