Jump to content

Featured Replies

Ik weet niet hoe het er tijdens conferencecalls of videobellen aan toe gaat maar denk dat er toch een paar radio procedure regels in acht moeten genomen worden, niet?

Lijkt mij iets plezants om te proberen.

Buum @Rimconator en nog een derde persoon, ook een panrijder maar geen lid van het forum, hebben het geprobeerd en het werkt perfect!!! We zijn niet zo ver gegaan dat we binnenshuis de helm hebben opgehad, maar ik ga er vanuit dat het met de helm op ook gaat werken.

We gaan dit waarschijnlijk gebruiken tijdens ons werk als EVKR. :Smile:

Edited by PanEuRoel

Geprobeerd en werkt. Alleen de radio die ik volg via de telefoon (ook met bluetooth) (Radio ontvangst van de unit op de helm is niet optimaal) is dan niet te volgen, die valt compleet weg. Is er ook een app die inbreekt als er ook wordt gesproken. Met een soort van VOX, en daarbuiten gewoon de Radio of andere muziek blijft doorgeven naar de helm?
  • 1 month later...
Ook deze app uitgeprobeerd met mijn broer. Ik heb een samsung telefoon en mijn broer een iphone. Werkt boven verwachting, geen gekraak etc. Mijn broer reed weg vanuit wateringen en ik vanuit katwijk naar verzamelpunt. Direct goede communicatie. Enigste wat je merkt is een behoorlijke vertraging ( logisch ) Als je vlakbij elkaar staat. Maar onder het rijden ondervindt je daar geen hinder van. Conclusie top en lost het probleem op met verschillende merken bt sets.
Het heeft ook een heel groot nadeel. Het geluid -microfoon- staat constant aan. als je met meerdere rijders bent verbonden, is dat na een poosje dermate vervelend dat je niet weet hoe snel je dat spul uit moet zetten. Optrekken, schakelen, hoesten proesten, noem maar op, alles komt door. :Smile:
@Rimconator, we hebben het geprobeerd tijdens de Omloop van de Braakman, maar de een na de ander haakte af vanwege het feit dat alle geluid doorkomt, van iedereen. Dat was dus van een man of 8. Het jammere is dat er geen drempelwaarde is, voordat je microfoon opent. Je mist echt een ptt- knop. Zo'n knop zorgt ervoor dat er stilte is op het kanaal, totdat iemand met de knop het kanaal opent en zijn boodschap doorgeeft. Jammer, jammer! :Smile: