Jump to content

Rug steuntje (veel plaatjes!)

Featured Replies

Is een OEM Honda achtersteun, in de jaren 90 verkocht als accessoire voor cq 300 Euro. Heel af en toe worden ze nog wel eens aangeboden via E-bay en in mindere mate marktplaats en speurders. Helaas zijn ze nieuw nagenoeg niet te krijgen, ben er zelf maar een keer een tegengekomen maar daar vroeg men ook direct de hoofdprijs voor.

Op de foto zit een Corbin op de pan, ik zou dan liever de Corbin achtersteun gebruiken. Die van Honda zit goed op het originele zadel maar staat vrij ver naar achter voor de hoge lip van de Corbin kussen. Onder het label achterop deze zetel zit een vierkante buis met 1 of 2 schroef borgingen (afhankelijk van model) waar deze gemonteerd wordt.

Untitled.jpg.6e5e892fca5fedc44b1e2b59de3d8992.jpg

Edit: hier nog even een link met grotere plaatjes

Edited by PandaBlack

Voor dat geld zou ik kijken naar een Shad van de ST1300. Staan hier op het forum fotos van @Henk2511 die een ST1300 topkoffer met passagier kussentje(s) op zijn ST 1100 heeft/had.

Vind ik er zelf wel erg mooi uitzien. Het is even een projectje om die koffer er op te zetten maar denk dat ik het zelfs mooier vindt dan zowel de rugsteunen van hierboven als onze eigen Givi Monokey E460

Dat zijn andere @marc pan , die OEM komt op het kontje vast met 4 bouten, ik had er ook zo eentje, maar ik vind het niet mooi en heb hem daarom verkocht aan een forum lid, die er heel blij mee is !!

@Henk2511

Deze steunen worden bevestigd achteraan in de Corbinzadel,

in praktisch elk corbinzadel is deze opening voorzien, zoals te zien op deze foto het met de rode pijl aanduid.

untitled-jpg.36347IMG_2725.JPG.9429109544a179a69aae3dafeb367e00.JPG

Vooral hier bij de duozadels is de opening onder het lipje dat met velkro kleeft voorzien voor de rugsteun.

IMG_0725.JPG.ac0f72aaf75b8fc1494401688c70d322.JPG

Edited by marc pan

• Author

Net even gekeken op mijne zolder, heb er nog twee zo goed als nieuw liggen.

Voor interesse mag je een pbtje.

[ATTACH type=full" alt="IMG_4741.JPG]36348[/ATTACH][ATTACH type=full" alt="IMG_4742.JPG]36349[/ATTACH]

Erg vriendelijk van je .... word gewaardeerd, maar ik heb nog geen pan . Pas over 2 maanden maar ik hou het in me agenda dat je ze hebt ...... nogmaals dank.... Yahoo:

• 2 weeks later...
  • Author

@marc pan

(Noob Question van mijn kant) !........

.......Dus in principe past je top koffer daar gewoon nog achter op ?? Is dit dan zoveel beter dan met je rug tegen een koffer padding op te zitten ???? ..... gelukkig mag ik voren zitten ....

mooie collectie corbin`s....zelf heb ik de rechtse en inderdaad met de steun die erin wordt gestoken....als vrouwtje mee gaat.

Maar welke zadel heeft nu je voorkeur ?

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER] op de vragen; Ja en ja.

Bij een Givi op de achterste stand past de rugsteun ervoor. Voor de tweede ja; een topkoffer kan max 10 kilo gewicht dragen. Ook wordt voor een topkoffer maximaal 120km/u geadviseerd. De rugsteun uit mijn hoofd wel 18kg en heeft geen snelheids limiet. Is de topkoffer max beladen dan kan je er voor het goede eigenlijk niet tegenaan leunen zeker niet met veel wind op hogere snelheden. Gaat wel maar gegarandeerd is het niet.

De aparte rugsteun van corbin is eerder bedoeld dat je zonder topkoffer rijd.

Ik vind het wat zinloos als je originele topkoffer er op staat dat je deze steun van Corbin er nog eens bij plaatst.

vind ik ook het is allebei mooi maar het totale

plaatje van de motor is dan toch of ruggesteun of topkoffer.

gr sec

• 3 years later...
  • 3 weeks later...