Jump to content

Benzine E10 !? Ja of Nee ?

Zat als newbee te denken aan mijn oude project, een madura 700 cc , daar deed ik met regelmaat de E10 bezine in. Nu las ik dat dit goedje na plus 30 dagen al niet meer goed is in je tank (winterstop) .... dit zou komen door het hoog gehalte van Bio ethanol in E10 , slecht voor je rubber slangen , carbs enz . Dat spul trekt ook vocht aan !!!!

Ik tank veel in Duitsland daar kost de E10 €1.38

........wat tanken jullie al zo ? En wat zijn jullie ervaringen met E10 ???

Featured Replies

Hallo Roger,

Ik tank zeker GEEN E10, ik tank ook veel in Duitsland en neem dan om de tankbeurt de V POWER.

De V power is in Duitsland betaalbaar en de motor loopt er super op.

Gr Henk

[uSER=3555]@RogerNosurrender[/uSER]

@Ven st1300

een kleine tip, gebruik de zoekbalk voor een topic waar je in geïnteresseerd bent,

het zal je verbazen hoeveel er soms al over geschreven is,

typ voor dit onderwerp

E10 Ethanol shit

in de zoekbalk (vergrootglas rechts bovenin )

succes

:biker:

Tank minimaal E5 premium benzine bv Excellium, V-power of andere coole marketing naam die ze er tegenaan gooien als er geen Euro98 is. Zoals hier boven beschreven is E10 rotzooi voor de oudere Pan's. Tank roest, rubbers van slangen en carbs weg gevreten de horror verhalen zijn er genoeg op dit forum. Eigen ervaring is: zelf bij aanschaf een tank E10 meegekregen (Vorige eigenaar zei dat het best kon) Na 2 maanden rook deze biotroep vreemd en dreef er e.a. in de tank. Starten ging alleen met de choke aan in een verwarmde garage en stationair was onrsutig. Tank leeg gegooid (en ook hierin wolkachtige troep in de benzine gezien) vervolgens excellium benzine ingegooid. Veel stabieler en na 3 maanden nog in perfecte staat, geen "cloudyness" motor startte perfect zonder choke en zonder onrustig stationair toerental.

E10 komt er bij onze pan nooit meer in. Kan de helft goekoper zijn, is het risico op schade niet waard.

Uitsluitend bij TanqYou, 900m van mijn voordeur. Super 100+

Geen Ethanol, geen problemen, loopt er perfect op, SuperPeut!!

In mijn Pan komt niets anders dan dat spul...

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.