Jump to content

Enige tijd geleden dom genoeg zonder brandstof komen te staan.

Sindsdien blijft na het starten de brandstof meter knipperen voor ongeveer 30 minuten om daarna de juiste brandstofstand aan te geven.

Is dit te ressetten? Heb diverse knoppen geprobeerd.

Featured Replies

Misschien is de sensor in de tank wat vervuilt. Die schoonmaken kan helpen.

Ook voor degene die het probleem hebben met de brandstofmeter waarbij de blokjes in het dashboard langdurig op 3 stuks blijft staan en dan plots 1 blokje begint te knipperen, wat aangeeft dat hij op 'reserve' komt. Blokje 2 wordt dan overgeslagen.

In de bovenste tankhelft zit je sensor

01.jpg.2d037de795b9a17b69df9dd95a61022a.jpg Hier rechts te zien

Zorg dat je bovenste tank leeg is, dan kan je gerust de sensor verwijderen. Doe dat voorzichtig want hier zit een lange arm met een vlotter aan vast.

03.jpg.43bfbe2ed9ce374baca7b2aebcf5cc86.jpg De vlotter bevind zich hier links buiten beeld.

Wat nu de truc is, is het schoonmaken van de contacten van de sensor. Dat kan je met wat remreiniger. wasbenzine of een ander ontvetter. Neem een wattenstaafje en maak de onderstaande contacten schoon. Ze lijken niet vervuilt als je de sensor uit de tank haalt, maar schijnbaar zit er een wat vettig laagje op de sensor wat niet te zien is.

04.jpg.b55a1f96902543197c3e184e8f8e7f6e.jpg

Het is zeker geen moeilijke klus, dus wees niet bang om er aan te beginnen. Maar ben wel voorzichtig zodat je niks beschadigd of verbuigt!

Bij mij heeft het zeker geholpen met het probleem van 3 blokjes naar 1 knipperend reserve blokje.

Klimkt als een onderderbreking naar de sensor in de onderste tank.

zadel eraf.

twee draadjes die aan het tankdeksel zitten volgen.

links onder de buis van het subframe zit een connector.

losmaken en inspecteren.

los en weer vast kan voldoende zijn. Beetje contactspray kan geen kwaad.

• 2 weeks later...
  • Author

Dank voor alle reacties! Door omstandigheden ben ik er nog niet aan toe gekomen om er mee aan de gang te gaan.

Ik laat het nog weten als er meer duidelijkheid is.

• 5 months later...

Ook voor degene die het probleem hebben met de brandstofmeter waarbij de blokjes in het dashboard langdurig op 3 stuks blijft staan en dan plots 1 blokje begint te knipperen, wat aangeeft dat hij op 'reserve' komt. Blokje 2 wordt dan overgeslagen.

[ATTACH alt=01.jpg]36317[/ATTACH] Hier rechts te zien

Zorg dat je bovenste tank leeg is, dan kan je gerust de sensor verwijderen. Doe dat voorzichtig want hier zit een lange arm met een vlotter aan vast.

[ATTACH alt=03.jpg]36318[/ATTACH] De vlotter bevind zich hier links buiten beeld.

Wat nu de truc is, is het schoonmaken van de contacten van de sensor. Dat kan je met wat remreiniger. wasbenzine of een ander ontvetter. Neem een wattenstaafje en maak de onderstaande contacten schoon. Ze lijken niet vervuilt als je de sensor uit de tank haalt, maar schijnbaar zit er een wat vettig laagje op de sensor wat niet te zien is.

[ATTACH alt=04.jpg]36319[/ATTACH]

Het is zeker geen moeilijke klus, dus wees niet bang om er aan te beginnen. Maar ben wel voorzichtig zodat je niks beschadigd of verbuigt!

Bij mij heeft het zeker geholpen met het probleem van 3 blokjes naar 1 knipperend reserve blokje.

Dit is een duidelijk verhaal over het schoonmaken. ik heb vandaag de motor weer uit zijn winterslaap gehaald, en wat blijkt ?

de complete 8 blokjes van mijn benzine meter blijven knipperen. ook na de eerste rit van 230 km. nu ben ik van plan om dit mechanisme schoon te maken. hierbij 1 vraag. hoe weet ik dat de bovenste tank leeg is?

verders gaat me deze klus makkelijk lukken. ik heb al genoeg gesleuteld aan mijn 1300. dus dit moet ook lukken.

bedankt alvast voor het antwoord

[ATTACH alt=01.jpg]36317[/ATTACH] Hier rechts te zien

[ATTACH alt=03.jpg]36318[/ATTACH] De vlotter bevind zich hier links buiten beeld.

[ATTACH alt=04.jpg]36319[/ATTACH]

Biker T als je de sensor uit de tank verwijdert moet je dan bij het terug plaatsen een nieuwe afdichting's rubber gebruiken of kun je gewoon alles zo terug monteren?

@Gerwinw Als je al 230 kilometer hebt gereden (en daarna niet meer hebt getankt) zal de bovenste helft wel leeg zijn. Pak er anders een zaklamp bij en kijk eens in de tank, misschien kan je het zien. Maar ik denk dat je misschien ergens een slechte elektrische verbinding van je tankmeter hebt, dit omdat je zegt dat alle 8 blokjes knipperen. Zie het onderstaand filmpje. Ik heb het even gereproduceerd door het blauwe stekkertje los te trekken en daarna weer verbonden.

[ATTACH type=full]31342._xfImport[/ATTACH]

Het kan zijn dat je ergens een los draadje hebt, draadbreuk of een vuile stekkerverbinding. Je ziet op de video waar het stekkertje zit.

Ikzelf heb de oude afdichting weer gebruikt @Twointje Pan. Geen lekkage gehad.

Super bedankt. Inderdaad het stekkertje. Ik zag dat ie net onder het zadel klem zat. Dus even goed weggelegd en hoppa. Hij doet het weer. Bedankt voor de tip