Jump to content

Met het oog op de verschillende soorten kabels en connectoren die los moeten/kunnen/gaan.

Featured Replies

Dat je wel een de stekkers uit elkaar (los) wil halen om ze een keer van corrosie te ontdoen/in te spuiten kan ik nog wel inkomen, maar waarom zou je de stekkers (regelmatig) echt uit elkaar willen halen? Dus pinnetjes uit de blokken halen?

Het gaat overigens ook prima met een hele kleine maat horloge-schroevendraaiertje of een platgeslagen uiteinde van een paperclip kan ik je uit ervaring vertellen.

Ik verbouw motoren wel eens grondig en moet dan flinke kabelboom aanpassingen doen, dat is het enige wanneer het bij mij voor komt,

DSC_0428.jpg.8e4ae4934484a1ce1eddb2f051e772a6.jpg

Dit was bv ooit een standaard CB350F, die in erbarmelijke staat in mijn bezit kwam. Hier een steampunk-achtig project van gemaakt

In ben in het bezit van dit ""26 Pcs Harnas Terminal Ejector".

Helaas toch wel eens nodig als ik iets fout gedaan heb of even een stekker uit elkaar wil halen om ergens door te voeren.

• Author

Ah ja voor die paar euro's ... Denk dat ik mezelf dan maar gewoon trakteer want inderdaad je zult het maar nodig hebben ...

De ervaring(en) met paperclips heb ik genoeg bij de wat duurdere computer stekkers en kabels en neem van mij aan dat het vaak eindigde in de nodige hard uitgesproken gvd's.

Kortom baat het niet dan schaadt het niet ...

Edited by Tiesemans

Ik heb zon setje ook, en als je wel eens wat rommelt met stekkertjes en connectors kan het wel eens van pas komen.

De kwaliteit is natuurlijk ook chinees, maar alles is beter als een paperclip.

Maar die ervaring had je al :)

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Zal altijd zien dat je het op een gegeven moment nodig hebt. En gebruik je ze niet voor de Pan dan is er vast wel een ander projectje die een paar goede stekkers kunnen gebruiken.
  • 2 weeks later...

Ik heb mij in het verleden wel eens vergist met de plus en min.

Het weerhaakje welke in zo'n kunststof huisje zit zal dan naar beneden gedrukt moeten worden.

Of door een doorvoer gaatje past de stekker niet er doorheen.

Even met dit tooltje de stekers los maken, doorvoeren en kan weer in elkaar zonder de stekker eraf te hoeven knippen.