Jump to content

hopelijk het goede forum onderdeel?

februari 2020 heb ik een Scorpion EXO-920 systeem helm gekocht, waarvan de kin bak tot twee keer los is gekomen tijdens het rijden de eerste keer gebeurde dit op de snelweg met 110 km en de tweede keer op een 80 weg. beide keren moeten stoppen om de kin bak weer vast te schroeven niet echt fijn. het rare vind ik dat het ook maar met een kort schroefje is vast gedraaid

zijn er meer mensen met deze helm en soortgelijke problemen?

20200907_081008.thumb.jpg.eff9a7efa51f895c77ca169179423459.jpg

20200907_081003.jpg.319c601de789609e0ca22b2847552663.jpg

20200907_081000.thumb.jpg.9eb771e74e57392143a47f720fcf8311.jpg

Featured Replies

Heb je nog vertrouwen in de helm? Durf je er nog mee te rijden? Ik denk dat je mag overwegen de helm als ondeugdelijk product terug te brengen en een betere kwaliteit terug te kopen. Vaak wel wat duurder maar dan mag je meer veiligheid verwachten.

Helm van die leeftijd gewoon retour. Dit zou absoluut niet moeten gebeuren. Als de kinnebak al tijdens het rijden loskomt wil ik niet weten wat hij doet op een moment dat ie zn werk moet doen.

Vervangen. Onder garantie of zonder garantie. Niet aan lopen sleutelen. Het deel wat een helm beschermt is te belangrijk. (En voor 140,- heb je al een LS2 die wel dicht blijft)

Ik heb aan al het bovenstaande eigenlijk niet meer zo veel toe te voegen. Ik kan me nog het meest vinden in het berichtje van @PandaBlack. Zo'n onderdeel hoort gewoon niet los te komen, onder welke omstandigheid dan ook. :Sip:

Wel een kant tekening @Lucky Luc want duur of duurder betekent niet automatisch beter. Bewijs is de Shoei Neotec II systeemhelm waarbij het kindeel in de SHARP test maar bij 70% van de crashtests dichtbleef, geloof AGV Lazer had er een die 63% haalde op dat kindeel.

Er zijn verschillende test centra voor helmen. Resultaten zijn openbaar.

Edit: Was een Lazer, niet AGV

Edited by PandaBlack

• Author

ik ben gisteren terug gegaan met de helm, ze hebben de helm bekeken en mij de optie gegeven een nieuwe helm voor de zelfde prijsklasse uit te zoeken of een duurdere met een bijbetaling, dat laatste heb ik gekozen. volgens de winkel hebben ze het model vaker terug gehad met de zelfde problemen

dank jullie voor de reactie's

Wat ik dan weer niet begrijp is, dat je als winkel door blijft gaan met het verkopen van producten waarvan je weet, dat ze niet goed zijn. Een goede naam is blijkbaar niet zo veel waard als omzet draaien.

Ik zou zo'n zaak mijden als de corona!!! :Smile:

@dragoonz92

ik vind het een goede service, en mooie oplossing

je bent niet verplicht een duurdere te kopen,

meestal word bij negatieve service de naam van de motorzaak vermeld,

in dit geval met goede service. Ben ik ook wel benieuwd wie dit zijn ?

positieve vermeldingen zijn altijd welkom, collega pan rijders hebben er misschien ook baat bij

:biker:

• Author

@Henry W de winkel was Motorkledingstore.nl locatie Vianen,

heb daar ooit ook eens schoenen waar op stond waterproof terug willen brengen vanwege dat ze dat niet waren. alleen de dag dat ik ze terug wilde brengen ben ik met mijn toenmalige motor gevallen en schoenen waren stuk (zwaar beschadigd) ben toch nog naar de winkel gegaan en kreeg zonder veel moeite een paar nieuwe (ook hier mocht ik andere kiezen)

@PanEuRoel nee ik vind de service van deze zaak eigenlijk vrij goed. de prijzen in de winkel zijn lager dan op de website, verder verkopen ze ook prima spullen hoor;)

• 2 weeks later...

Wat is dan de beste systeemhelm voor ons als Pan rijders ?? Die op alle punten goed scoort.

[automerge]1600512259[/automerge]

Wat is dan de beste systeemhelm voor ons als Pan rijders ?? Die op alle punten goed scoort.

Daar is in zijn algemeenheid niets zinnigs over te zeggen. Hangt af van je lengte, je houding, de maat van je ruit etc.

Er is maar één manier om een goede helm te vinden en dat is testen!

Klopt wat Bert schrijft.

Ik had onlangs een Shoei Neotec 2 gekocht.

Een tophelm !

Maar bij mij werkte het niet , gebulder tot en met omdat mijn oren tegen de wangkussens duwden en niet op hun plaats zaten in de oorschelpen.

De vorm van mijn hoofd is niet geschikt voor een Shoei en voor anderen werkt het perfect.

Gewisseld voor een Schubert C 3 Pro , deze is wel goed.

Wij kunnen hier geen sluitend antwoord op geven.

Mij past agv / shark als gegoten, de vorm van me hoofd heeft daar mee te maken. Maar ik ga deze week toch een de nolan 100-5 passen , mooie helm is dat , maar vroeger kreeg ik die echt niet passen op me ei vormig hoofdWink: